Unreal Engine 4′ün gerçek zamanlı foto-gerçekçiliği: Yeni nesil oyun grafiklerine kısa bir bakış

Xbox One, PS4 ve PC'deki gerçek yeni nesil oyunlarda grafiklerden ne bekleyeceğinizi merak ediyorsanız, gözlerinizi Fransız sanatçı Koola'nın sihirbazlıklarına alıştırmanızı öneririz. Ekranınızı ayarlamayın: Bu hikâyede göreceğiniz bütün resimler ve videolar gerçek zamanda Unreal Engine 4 (UE4) kullanılarak, orta düzey oyun PC'si üzerinde 30-60 fps'de oluşturuldu.

Koola'nın çalışması ilk olarak Unreal Engine forumlarında paylaşıldı ve UE4'ün ileri ışıklandırma ve ışık kaynağı ile global ışıklandırma yetenekleri ile ortaya çıktı.

Kuşkusuz bazı yüksek çözünürlüklü (4K?) texture'lar da işin içinde bulunuyor ve Koola bazı modeller için yüksek poligon sayıları kullandığını itiraf ediyor – ancak büyük kısım için bazı nefis ve önceden derlenmiş ışık haritalarına hayranlıkla bakacağız gibi gözüküyor.


UE4 Archviz / Lighting 4

UE4 Archviz / Lighting

 

Videolar Koola'nın PC'sinden doğrudan kaydedildi ve bu PC'de Core i7-3770 CPU ve GTX 670 GPU mevcut (geçen yılın yüksek PC'lerinden). Demoların çoğu 50-60 fps aralığında çalışıyor, bazıları 30 fps'ye kadar iniyor. Yüksek poligon sayılarının dışında, demolar aslında o kadar ağır sayılmaz – ancak bu demoların temelde archviz olarak bilinen mimari görüntüleme tekniği ile hazırlandığını vurgulamak gerekiyor.

Dışarıdan bakıldığında, Koola ray-traced art olarak bilinen tekniğin UE4'deki aynı foto-gerçekçiliğine sahip sahneleri yeniden oluşturmaya çalışıyor gibi görünüyor – bunu başardığından şüpheniz olmasın.

Ayrıca bakınız:  Gerçek zamanlı ray tracing'in geleceği

Koola'nın gayretlerinin doğrudan oyun dünyasına taşınıp taşınamayacağından emin değiliz.

Oyunlarda genelde çok daha fazla dinamik nesneler var, bunlar muhtemelen daha düşük poligon sayılarına ve daha düşük texture'lara ihtiyaç duyacağa benziyor.

UE4'teki gerçek zamanlı ışıklandırmalar son derece iyi olmasına rağmen, nesneler bir ekrandan geçerken önceden derlenmiş ışık haritaları o kadar iyi gözükmüyor.

 UE4 : "dynamic" sun/sky test

UE4 Archviz / Lighting 3

UE4 Archviz / Lighting 2

Her durumda, geliştiriciler sonunda UE4 gibi yeni motorlar hedeflemeye başladığında son derece güzel oyunlar göreceğimiz kesin gibi, bunlara Xbox One, PS4 ve modern PC'ler gibi yeni donanımlar dahil. Günümüzde hedeflenen Xbox 360 ve PS3 dönemi yazılım ve donanımlara ait oyunları görüyoruz.

Neredeyse on yıllık bir süre boyunca su efektleri ile uğraştıktan sonra, önümüzdeki bir veya iki yıl içinde nihayet oyun grafiklerinde büyük bir ilerleme göreceğiz diye düşünüyoruz.

Buradaki videolar sonraki nesil grafikler için gereksinimlerinizi karşılamadı ise UE4 demolarının bulunduğu bir koleksiyonu inceleyebilirsiniz ve kendiniz de bir şeyler denemek isterseniz PC'nizden UE4 demolarını nasıl çalıştırabileceğinizi görebilirsiniz.

Kaynak: extremetech
Tarih:
Hit: 883
Yazar: Esconda



Yorumlar


Siftahı yapan siz olun
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.