




Google Blogunda Anlayamadığım Bölüm (İngilizce Yardım İsteği)
-
Hacılar selam,
Bir tane makale var google blogunda
https://www.blog.google/products/search/making-visual-content-more-useful-search/
Bu makalede beni ilgilendiren kısım
Visual journeys with Google Images
People coming to Google Images today are looking to find information, or for help doing something—not just to see an image. So we’re announcing several new features to help you find visual information more easily, and pursue activities where having a visual reference is important.
Tapping the power of the web page
When you come to Google Images for help on a task, the page where an image lives is important. Whatever page you visit should help you take the next step in what you’re trying to do. Also, with many visual searches, there may not be one right answer, so you want to scan a lot of images and information before you find what you need.
Over the last year, we’ve overhauled the Google Images algorithm to rank results that have both great images and great content on the page. For starters, the authority of a web page is now a more important signal in the ranking. If you’re doing a search for DIY shelving, the site behind the image is now more likely to be a site related to DIY projects. We also prioritize fresher content, so you’re more likely to visit a site that has been updated recently.
Also, it wasn’t long ago that if you visited an image’s web page, it might be hard to find the specific image you were looking for when you got there. We now prioritize sites where the image is central to the page, and higher up on the page. So if you’re looking to buy a specific pair of shoes, a product page dedicated to that pair of shoes will be prioritized above, say, a category page showing a range of shoe styles.
Starting this week, we’ll also show more context around images, including captions that show you the title of the webpage where each image is published. This is critical to help you understand the page behind the image. We’ll also suggest related search terms at the top of the page for more guidance. We’ve already introduced this new look on mobile, and now we’re bringing it to desktop where a larger screen is important for complex tasks."
Koyu renk ile aldığım alanda ki So if you are ile başlayan cümlenin sonuna kadar tam ne anlatmak istediğini bir türlü anlayamadım, şuan algılarımda kapandı, aptala anlatır gibi birisi yardım edebilir mi.
Ben bu paragraftan ne anladığımı anlatayım, eğer özel bir çift ayakkabı arıyorsan, ona ait ürün sayfası, o ürünün de listelendiği kategori sayfasından daha yukarda olacak mı diyor, ne diyor, şu an zihnim algılayamıyor, takılı kaldım.
Yazının bütünü orda, ben şunu merak ediyorum, bu 4 paragraftan oluşan bölümde, google görsellerde mi sıralıyor, yoksa normal arama sonuçlarında mı sıralıyor, son olarak ta, arama da sıralayorsa, ürün sayfalarını, aynı sitenin kategori sayfalarından daha mı yukarda cıkaracak.
Yada siz ne anladınız bu yazıdan??
-
Sadece koyu cümle mi lazım
So if you’re looking to buy a specific pair of shoes, a product page dedicated to that pair of shoes will be prioritized above, say, a category page showing a range of shoe styles.
Şöyle diyor
Yani, eğer belirli (spesifik bir modelden) bir çift ayakkabı almak istiyorsanız, bu ayakkabı çiftine özel bir ürün sayfası önceliklendirilerek en üste çıkacak, mesela belli bir tür ayakkabı tarzlarıni gösteren bi kategori sayfasında.
-
Şimdi metnin tamamını okudum. Tamamen görsel arama kısmıyla ilgili. Mesela diyor ki siyah uzun bacak bayan bot arıyorsun. Senin sadece fotoğraflara bakmak için görsel aramayı kullanmak yerine, Fotoğrafların arkasındaki bilgilere de ihtiyacın olduğunun farkındayız diyor. Yani sana sadece ayakkabı fotoğrafı gösteren siteler yerine bunların satışını yapan siteleri Öncelikli olarak üst sıralarda göstereceğiz diyor.
Bunun yanı sıra aradığın bot modeli belliyse, genel bir kategori sayfası yani içinde 20 çeşit bot ve bunların thumbnail denilen küçük fotoğraflarının olduğu sayfa yerine, aradığın fotoğrafın, ilgili sayfada esas Görsel olarak yerleştildiği, yani misalen bir çok ufak resimden biri olmak yerine sayfaya ortalamamış ve en üstlerde bir yerlerde olan sonuçları önceliklendireceğiz diyor.
Yani ürüne özel sayfa, o kategoriden önce gelecek diyor.
Yani x model kahve makinası aradığında(görsellerde) bunu iki yerde bulabilirsin :
1)Hepsiburada kahve makinası kategorisinde 20 farklı ürünün aynı anda sergilendiği seçim yapman gereken sayfa
2)istediğin ürüne tıklayınca gittiğin ürüne özel sayfa
Yeni google images algoritması ile 2 numara 1 numaradan önce çıkacak
Seo üzerine falan mı çalışıyorsun hocam? 😄
-
@SrCn , aradığın böyle birşeydi değil mi? Ne yalan söliim, bu detayda, ..gliççe cık. ^^`
@İsimSiz'in ilk mesajındaki bold çevirisine yakın çevirdim, lâkin 2. mesajındaki detay yok.
Kafam döndü, şu soruya "kesin" cevap değil "gibi" ;" .. google görsellerde mi sıralıyor, yoksa normal arama sonuçlarında mı sıralıyor, ... "
yada ben anlamadım. 've some headache, so getting into bath ^^` bu arada tebrikler İsimSiz.
-
RitmFarbRacourci bunu yazdı
@SrCn , aradığın böyle birşeydi değil mi? Ne yalan söliim, bu detayda, ..gliççe cık. ^^`
@İsimSiz'in ilk mesajındaki bold çevirisine yakın çevirdim, lâkin 2. mesajındaki detay yok.
Kafam döndü, şu soruya "kesin" cevap değil "gibi" ;" .. google görsellerde mi sıralıyor, yoksa normal arama sonuçlarında mı sıralıyor, ... "
yada ben anlamadım. 've some headache, so getting into bath ^^` bu arada tebrikler İsimSiz.
Agacım google görsellerdeki güncelleme, diğer aramalarındaki sıralamayı niye değiştirsin :D
Vakıf bank diyor ki faizleri düşüreceğiz
Sen diyorsun ki acaba vakıfta mı düşecek ziraatte mi :D
-
noname bunu yazdı
Agacım google görsellerdeki güncelleme, diğer aramalarındaki sıralamayı niye değiştirsin :D
Vakıf bank diyor ki faizleri düşüreceğiz
Sen diyorsun ki acaba vakıfta mı düşecek ziraatte mi :D
Yau dostum, sana dâhâ ilgincini söyleyeyim mi(ne alâkası varsa); benim aklıma İmajı upload edip de aradığımız ilgili bölüm(searchbyimage) dahi geliyordu. ne hikmetse. @.o,) ^^`
sen ne diyorsan, o olsun. Ben anlamadım zâten, fikrimi belirttim.