




Apple Şirketi, İphone 6, 6S, 7 Ve SE Model Telefona Sahip Müşterilerine Talep Etmeleri Halinde 25 Dolar Ödemede Bulunacak.
-
LynXMaSTeR bunu yazdı
karar amerikada çıktı, burada bi bağlayıcılığı olmayabilir, fakat bu haber ve ulaşılabilirse ilgili karar emsal gösterilerek tüketici hakem heyetine başvuruyla alınabilir.
ya da hukuk mahkemelerine. uğraşıp da bi sonuç alan/alamayan olursa haber verise ona göre organize olunabilinir.
Apple tüketici hakem heyeti konusunda en çirkef ve çingene firmalardan birisi. Heyet kararını tanımıyor ve işi tüketici mahkemesine taşıyor. Mahkemede kaybederseniz dava ve avukat masrafları size giriyor.
Gerçi tüm firmalar istese heyet kararını tanımayıp işi mahkemeye taşır ama evrak takibi için personelin mesaisiden yiyecek zaman ve para kaybı diye uğraşmak istemiyorlar. Nasıl olsa heyet kararında fatura tutarını geri veriyorlar. Devlet ek para cezası kesmiyor.
-
Bizim memlekette yemez...
-
mkyb bunu yazdıLynXMaSTeR bunu yazdı
karar amerikada çıktı, burada bi bağlayıcılığı olmayabilir, fakat bu haber ve ulaşılabilirse ilgili karar emsal gösterilerek tüketici hakem heyetine başvuruyla alınabilir.
ya da hukuk mahkemelerine. uğraşıp da bi sonuç alan/alamayan olursa haber verise ona göre organize olunabilinir.
Apple tüketici hakem heyeti konusunda en çirkef ve çingene firmalardan birisi. Heyet kararını tanımıyor ve işi tüketici mahkemesine taşıyor. Mahkemede kaybederseniz dava ve avukat masrafları size giriyor.
Gerçi tüm firmalar istese heyet kararını tanımayıp işi mahkemeye taşır ama evrak takibi için personelin mesaisiden yiyecek zaman ve para kaybı diye uğraşmak istemiyorlar. Nasıl olsa heyet kararında fatura tutarını geri veriyorlar. Devlet ek para cezası kesmiyor.
Hocam davaları okudum da burda Apple'dan ziyade ürünü satın alanlar çingene...
Firma kanun gereği elindeki hakları kullanırken iki davada da müşteriler ne koparsam derdinde.
Kesinlikle firmayı korumuyorum ama dava sebeplerine ve karşı tarafın avukat açıklamalarına bakınca firmanın haklı olduğu görmek çok zor değil açıkcası. -
Apple 6S'lerin bazılarında bataryayı hatalı ürettiğini kabul ediyor zaten. Ama diyor ki getir bataryayı değiştireyim. Tonla para verdiği bir cihazın içinin açılmasını istemez kimse. Ha Apple direk değişim cihazı verip konuyu kapatabilirdi.
-
mkyb bunu yazdı
Apple 6S'lerin bazılarında bataryayı hatalı ürettiğini kabul ediyor zaten. Ama diyor ki getir bataryayı değiştireyim. Tonla para verdiği bir cihazın içinin açılmasını istemez kimse. Ha Apple direk değişim cihazı verip konuyu kapatabilirdi.
Doğru hocam ama ilk dosyada adam 19 ay sonra ücret iadesi istemiş :D Şaka gibi.
-
bykamu bunu yazdımkyb bunu yazdı
Apple 6S'lerin bazılarında bataryayı hatalı ürettiğini kabul ediyor zaten. Ama diyor ki getir bataryayı değiştireyim. Tonla para verdiği bir cihazın içinin açılmasını istemez kimse. Ha Apple direk değişim cihazı verip konuyu kapatabilirdi.
Doğru hocam ama ilk dosyada adam 19 ay sonra ücret iadesi istemiş :D Şaka gibi.
İki dava değil görseller. İlki Apple'ın dava açma dosyası, diğeri ise tüketicinin savunma dosyası.
Bırak 19 ayı isterse 23 ay 29 gün olsun yani garantinin bittiği gün olsun müşteri yine haklıdır. Telefon fabrikadan çıktığı andan beri ayıplı. Apple'da kabul etmiş zaten. Ama müşteri hakem heyetine verince hemen geri vites yapmışlar. Türkiye yasalarında ayıplı malda tüketiciye tanınan haklar bellidir. İster tamir, ister değişim, ister para iadesi alır.
Hukuk müşterinin niyetine bakmaz kanunda yazana bakar. Apple'da eşeklik etmeyip bataryalarını daha iyi testlerden geçirsin. Müşteriyi ilgilendirmez.
Kaldı ki yurtdışında garanti süresi standart 1 senedir. Ek garanti süresi istersen üstüne para alırlar. Türkiye'de garanti 2 yıldan az olamaz. Firmalar ek 1 yılık garantinin parasını zaten satarken peşinen alıyor.
-
mkyb bunu yazdıbykamu bunu yazdımkyb bunu yazdı
Apple 6S'lerin bazılarında bataryayı hatalı ürettiğini kabul ediyor zaten. Ama diyor ki getir bataryayı değiştireyim. Tonla para verdiği bir cihazın içinin açılmasını istemez kimse. Ha Apple direk değişim cihazı verip konuyu kapatabilirdi.
Doğru hocam ama ilk dosyada adam 19 ay sonra ücret iadesi istemiş :D Şaka gibi.
İki dava değil görseller. İlki Apple'ın dava açma dosyası, diğeri ise tüketicinin savunma dosyası.
Bırak 19 ayı isterse 23 ay 29 gün olsun yani garantinin bittiği gün olsun müşteri yine haklıdır. Telefon fabrikadan çıktığı andan beri ayıplı. Apple'da kabul etmiş zaten. Ama müşteri hakem heyetine verince hemen geri vites yapmışlar. Türkiye yasalarında ayıplı malda tüketiciye tanınan haklar bellidir. İster tamir, ister değişim, ister para iadesi alır.
Hukuk müşterinin niyetine bakmaz kanunda yazana bakar. Apple'da eşeklik etmeyip bataryalarını daha iyi testlerden geçirsin. Müşteriyi ilgilendirmez.
Kaldı ki yurtdışında garanti süresi standart 1 senedir. Ek garanti süresi istersen üstüne para alırlar. Türkiye'de garanti 2 yıldan az olamaz. Firmalar ek 1 yılık garantinin parasını zaten satarken peşinen alıyor.
Yasalarda müşteriyi koruduğu kadar üreticiyi de korur. Sen sadece tüketici kısmından bakarken kanun koyucu olaya üretici tarafından da bakar. Diğer türlü kanunlar suistimal edilmeye açık olur.
Senin tabirine bakarsak 2 yıllık garantisi olan hemen hemen her üründü tüketici 23 ay 29. günde "bir" kusur bulup iade etmeye çalışır.
Kafasına göre değişim veya iade alamaz, öyle bişey ancak alice harikalar diyarında olur, orada yaşayanlara bol şans. -
Adam kafasına göre mi para iadesi almış ? Dava dosyalarını tekrar oku. Tonla para vereceksin şarjın saçma sapan zamanlar bitecek telefon kendi kendini resetleyecek kabul eder misin ? Bu ürünün garantisi 2 yıl mı? Evet. Ürün hatalı üretilmiş mi? Evet. Apple hatalı üretilen seriyi komple çağırıp yenisi ile değiştirmiş mi? Hayır.
Kaldı ki adam cihazı 2015 Aralık'ta almış, pil değişim programı Kasım 2016'da başlamış. 2-3 ay sonra başvurmuş, Apple para iadesi yapmayınca da mahkeme süreci başlamış. 1 sene boyunca cihazın sorunlu olduğunu kabul bile etmeyen, sorunlu cihazına para iadesi yapmayan bir firmadan bahsediyoruz. Ürünün 24 ay boyunca garantisi var ve yasal olarak ayıplı bir ürünün para iadesini isteme hakkı var.
Apple bozuk pilleri itelerken sorun yok müşteri hakkını arayınca sorun var.
-
Hanımda afyonx var, canavar gibi alet. Birden sorunlar çıkarmaya başladı :)
Can çıkar huy çıkmaz.
-
6S kullanıcısıyım 4 sene 1 aydır.. 2 sene sonunda malum olaylardan sonra bataryayı değişti Apple ücretsiz sonrasında bu yaza kadar sorunsuz kullandım artık batarya tamamen ölü duruma geçnce değişim yaptırdım dışardan eski ölü halinden iyi ama günü kurtarmıyor anladığım kadarıyla anakartta sıkıntı var artık telefonu değiş diyor Apple kısaca..