folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Bir Ateist Samimi Dindarlığı Hayatından Yadsıyabilir Mi? Sanırım Yapamıyor...



Bir Ateist Samimi Dindarlığı Hayatından Yadsıyabilir Mi? Sanırım Yapamıyor...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    /*

    Sanırım hepimizin bazen zayıf olduğunu farketmeye, samimi olmaya, bir şeylere tutunmaya, "bu da geçer" diyebilmeye, bizden büyük bir güç olduğuna inanarak ona sığınmaya ihtiyacı var.

    Psikojik de olabilir. Aslına bakarsanız şu an içinde bulunduğum halin tarifini de beceremiyorum.

    Hatta bir iki güne kalmaz bu yazdıklarımın ne kadar saçma olduğunu düşünür ve tamamen rasyonel bir iki şey karalarım.

    Bilemiyorum.

    Bugün kendimi çok zayıf ve korumasız hissediyorum. Belki de günüm berbat geçtiği içindir.

    Neyse...

    ...

    Okuyacağınız yazı benim görüşlerime uygun bir yazı değil.

    Güzel buldum o kadar

    */

     

    Gerçeğe giden üç yaklaşım vardır. Bunlardan biri bilimsel olan deneysel yaklaşımdır; buna göre, objektif
    dünya ile yapılan deneylerle kanıtlanmayan bir şey kabul edilemez. İkinci yaklaşım, mantıksal
    yaklaşımdır. Bu yaklaşımda deney yapılmaz, düşünülür, tartışılır, lehte ve aleyhte olan
    kavramlar bulunur ve zihin gayreti ve mantık yoluyla sonuca varılır. Üçüncüsü mecazi, şiirsel
    ya da dinsel yaklaşımdır. Bu üç yaklaşım üç boyut gibi oradadır ve biri gerçeğe doğru ulaşır.
    Bilim objenin ötesine gidemez, çünkü bu yaklaşımın kendisi bir kısıtlama getirir. Bilim dışa
    açılamaz, ötesine geçemez, çünkü bu sadece dışa açılabilen deneylerle olabilir. Felsefe,
    mantık sübjektifin ötesine geçemez, çünkü bu da zihin çalışmasıdır. Zihni yok edemez, onun
    ötesine geçemezsin. Bilim objektif, mantık, felsefe ise sübjektiftir. Din ve şiir ise öteye
    geçebilir; altın bir köprüdür o, objeyle özneyi birleştirir. Fakat daha sonra her şey birden
    kaosa dönüşür; hiç kuşkusuz çok yaratıcı bir kaostur bu; aslında kaos olmadan yaratıcılık
    olmaz. Ama her şey birbirine karışır, bölümler kaybolur.
    Bunu bu şekilde söylemek isterim. Bilim bir gündüz yaklaşımıdır: günün ortasında, her şey
    net ve açık olarak bellidir, sınırlar vardır ve diğerini iyi görürsün. Mantık gece yaklaşımıdır:
    karanlıkta sadece zihin ve el yordamıyla, deneysel destek olmadan ilerler, sadece düşünürsün.
    Şiir ve din ise ikisinin ortasında alacakaranlık yaklaşımıdır. Günün parlaklığı, ay ışığı
    gitmiştir, hiçbir şey net olarak görünmez. Gece henüz tam olarak gelmemiştir, karanlık her
    yeri kaplamamıştır. Karanlık ve gün ışığı bir araya gelir, ne beyaz, ne de siyah olan yumuşak
    bir grilik vardır; sınırlar birleşir ve birbirine geçer, her şey gelişigüzeldir, birbirine karışmıştır.
    Buda mecazi yaklaşımdır işte..
    Şiir bu nedenle mecazlarla ifade eder kendini; ve din en yüksek şiirdir, o da mecazlarla ifade
    edilir. Unutma, bu mecazlar harfi harfine alınmamalıdır, aksi taktirde istediğin yere
    varamazsın. Ben;’içindeki ışık’’ dediğim zaman, içinde gerçek bir ışık olduğunu
    düşünme.’için aydınlık gibi’’ dediğimde bu bir mecazdır. Burada bir şey gösterilmiş
    ama işaret edilmemiş, tanımlanmamıştır; ışığa benzer bir şey anlamında kullanılmıştır bu; ve
    bir mecazdır.

    Dinin mecazlarla ifade edilmesi ise bazı sorunlara neden olur ama bunun başka bir yolu da yoktur.
    Eğer başka bir dünyaya gidip bu dünyada olmayan çiçekler görsem ve geri dönüp bunları sana
    anlatmaya çalışsam ne yaparım? Elbette mecaz kullanmak zorunda kalırım.

    Örneğin;’gül gibi’’ derim; ama onlar gül değildir; aksi takdirde neden;’gül gibi’’
    denir de doğrudan;’gül’’ denmez. Ama onlar gül değildir, gülden farklı çiçeklerdir.
    Ben;’gibi’’ diyerek, diğer dünyayla ilgili anlayışımla, senin bu dünyayla ilgili
    anlayışın arasında bir köprü kurmaya çalışırım ve mecazı bu nedenle kullanırım. Sen gülleri
    bilirsin ama diğer dünyanın o çiçeklerini bilmezsin. Bense o çiçekleri biliyorum ve sana da o
    dünyanın çiçeklerini anlatmaya çalışıyorum; ve gül gibi olduklarını söylüyorum. Diğer
    dünyaya gidip de gül bulamadığın zaman bana kızma, beni mahkemeye verme; çünkü bunları
    harfi harfine söylemedim ben. Burada sadece gülün kalitesi belirtilmiştir; bu sadece bir jesttir,
    ayı işaret eden bir parmaktır. Ama o parmağı yakalama, onun bu işle ilgisi yoktur; aya bak ve
    parmağı unut. Mecazı anlamı budur, ona yapışma.

    Pek çok insan bu yüzden derin, bulanık sularda yüzer: mecaza yapışırlar. İç ışıktan söz
    ederim, hemen birkaç gün sonra gelir ve;’ ben iç ışığı gördüm’’ derler. Diğer
    dünyanın güllerini de bulmuşlardır; ama orada yoktur onlar. Mecazi konuşmalar
    nedeniyle pek çok insan hayal kurar.

    P.D. Ouspensky yeni bir sözcük icat etmiş, hayal gücü demek olan;’imagination’’
    sözcüğüne;’imaginazione’’ demiştir. Birisi gelip iç dünya deneyleri hakkında
    konuşmaya başlar ve;’kundalini kalktı; başında bir ışık gördüm; chakralar açılıyor’’
    demeye başladığında onu hemen susturur ve ;’imaginazione’’ derdi. İnsanlar
    ;’o da ne demek?’’ diye sorduklarında;’hayal gücü hastalığı’’ diye cevap
    verir ve konuyu kapatırdı. Hemen;’dur! Sen bir kurban oldun’’ derdi.

    Din mecazlarla konuşur; çünkü konuşmanın başka yolu yoktur, çünkü din diğer dünyadan, bu
    dünyanın ötesinden söz eder. Bu dünyada benzetmeler bulmaya çalışır. İlgisi olmayan
    sözcükler kullanır ama bu sözcüklerden başkası da bulunamaz, onları kullanmak zorunludur.
    Bu nedenle bilgeler ısrarla;’ne söylüyorsak, söyleyemeyiz. İfade edilmez bu, ama biz
    yine de onu ifade etmeye çalışıyoruz,’’ derler. Onlar her zaman bunu vurgularlar, çünkü
    onların söylediğini harfi harfine anlamanız olasılığı vardır..

    Zihin ışık kadar parlaktır; dersek de der. O tüm sözcükler ve simgelerin ötesindedir.
    Mecaz seni yanıltmasın, kandırmasın, içerde bir ışık olduğunu hayal etmeye başlama. Bu çok
    kolay;’imaginazione.’’ Gözlerini kapayıp bir ışık hayal edebilirsin; sen çok iyi bir
    rüyacısın, pek çok rüya görebilirsin, neden ışık görmeyesin ki?
    Zihinde senin istediğin her şeyi yaratabilecek yetenek vardır, sadece biraz ısrar gerekir.
    Zihninde güzel bir kadın canlandırabilirsin, neden ışığı canlandırmayacaksın? Işığın nesi var
    ki? Zihninde o kadar güzel kadın yaratırsın ki, gerçek dünyada gördüklerini beğenmez
    olursun. İçinde koca bir deneyler dünyası da yaratabilirsin. Her duygunun arkasında kendi
    hayal merkezi vardır.

    Dinin güvene, inanışa ihtiyacı vardır. Güvenin anlamı, zihnin kuşkulanma yeteneğinin uykuya
    dalmış olmasıdır. Buda hipnotizmaya benzer. O halde birisi sana gelip;’bu adam,
    yani osho beni hipnotize etti’’ derse bir bakıma haklidir. Eğer bana güvenirsen bu da
    hipnotizma gibidir: uyanık olmana rağmen mantığını bir yana bırakmışsındır, hayal gücün
    tam kapasite ile çalışır ve o zaman tehlikeli bir durumda olursun.
    Eğer hayal gücün çalışırsa her şeyi hayal edebilirsin: kundalini kalkar, chakralar açılır, her şey
    olabilir sana. Bütün bunlar güzeldir ama gerçek değildir. O halde birine güvendiğin zaman
    hayal gücüne dikkat etmen gerekir. Güven ama bir hayal gücü kurbanı olma. Burada söylenen
    her şey mecazidir. Ve şunu unutma ki tüm deneyler hayal gücüne dayanır; tam anlamıyla
    bütün deneyler. Gerçek olan sadece deneyi yapandır.

    O halde neyi denersen dene, ona çok önem verme ve onunla övünme. Sadece, denenen her
    şeyde hayal gücü olduğunu unutma; sadece deneyi yapan gerçekte vardır. Tanığa dikkat et,
    deneyler üzerinde değil, tanık üzerinde odaklan. Ne kadar güzel olursa olsun, tüm deneyler
    rüyaya benzer ve insan onların ötesine geçmek zorundadır.
    O halde din şiirseldir ve insan mecazla konuşmak zorundadır. Mürit büyük güven içindedir ve
    kolayca hayal gücü kurbanı olabilir; insanın çok dikkatli olması gerekir. Güven, mecazları
    dinle ama onların mecaz olduğunu unutma. Güven; bir çok şey olmaya başlayacaktır ama
    unutma ki senden başka her şey hayal gücüne dayanmaktadır. Ve bir yerde hiçbir deneyin
    olmadığı bir noktaya gelirsin; orada sadece deneyi yapan kişi sessizce oturur, hiçbir deney,
    hiçbir obje, ışık ya da açan çiçekler yoktur; hiçbir şey yoktur.
    ………

    Sonuç olarak geride sadece tanık, her şeyi gözlemleyen bilinç kalır. Tüm deneyler yok olur ve geride tüm
    deneylerin arka planı kalır. Sen kalırsın, başka her şey yok olur. Bunu unutma, çünkü bana
    güveniyorsun ve de mecazi konuşuyorum; o zaman hayal kurmak mümkündür. Bundan
    sakının..

    Osho

     


    .
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sirpence
    sirpence's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    valla çok uzun okumadım ama ilk senin yazdığın kısmı okudum yazı senin görüşünü yansıtmadığına göre senden böyle bi yazı paylaşılması çok tuhafıma kaçtı :D
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Esconda
    Esconda's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek
    Z-chan bir yaratıcının olduğunu sende biliyorsun.Bize farklı şeyler söyleyebilirsin ama kendine asla.İstediğin kadar inanmıyorum de! asıl ben sana inanmıyorum.

    https://t.me/pump_upp
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    anubisx
    anubisx's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    osho işte .. :)

    http://yigitdemirag.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TxT
    TxT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek
    yazıyı mundar etmek gibi olmasın ama,  hoca sen niye gelmedin cebite ?
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    elevator
    elevator's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mayıs/2007
    Erkek
    Sen kendini arıyorsun. kendini arayan adamı oku bari.

    nekadar anlatırsan anlat,anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır... VAR OLDUĞUM İÇİN DÜŞÜNÜYORUM ...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    anubisx
    anubisx's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    zchan seni takdir ettim hep ihtiyacın olan şey içinde kardeşim başka yerde değil..

    http://yigitdemirag.com
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Potansiyel_Virus
    Potansiyel_Virus's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2007
    Dişi
    bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada

    Ucurtmalar ruzgar gucuyle degil,o guce karsi ciktiklari icin yukselirler.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sirpence
    sirpence's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    Potansiyel_Virus bunu yazdı:
    -----------------------------
    bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada
    -----------------------------

    Tamı tamına hemen hemen hiç bir fark olmadan bizim felsefecinin lafları :S

    yani mantık aynı olablir o ayrı da cümle yapısı falan da mı aynı olur :S :)

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Varg
    Varg's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mayıs/2007
    Erkek

    hocam kusura bakmada sen oldun olası bunu hep dile getirdin sen bıkmadın, okuyan müridler bıktı :) tamam ateistsin anladık. fazla reklam oluyor boyle ..

     

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Potansiyel_Virus
    Potansiyel_Virus's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2007
    Dişi
    sirpence bunu yazdı:
    -----------------------------

    Potansiyel_Virus bunu yazdı:
    -----------------------------
    bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada
    -----------------------------

    Tamı tamına hemen hemen hiç bir fark olmadan bizim felsefecinin lafları :S

    yani mantık aynı olablir o ayrı da cümle yapısı falan da mı aynı olur :S :)


    -----------------------------

    cok sevdigin bir hocan oldugu belli :)


    Ucurtmalar ruzgar gucuyle degil,o guce karsi ciktiklari icin yukselirler.
Toplam Hit: 6290 Toplam Mesaj: 46