




Dizel Araç Enjeksiyon Temizleyicisi Hakkında Kullanıcı Görüşleriniz.
-
sLeymN bunu yazdıMATH bunu yazdı
Sebebini bilmiyorum ama araba pazarında yüksek kilometre dizel motorlu araçlar daha uyguna satılıyor. Yüksek kilometreli benzin motorlara göre.
sebebi enjektör :D sürekli yüksek basınç ve sıcaklık altında çalıştıklarından 200bin km civarına yaklaştıklarında artık ömürlerini tamamlamış oluyorlar.
4 tane enjektör olduğunu düşünürsen ve çıkmasının bile tanesinin 300 liralardan başladığını düşünürsen tamiri bakımı biraz pahalı. o yüzden o fiyatlardan gidiyor.
Mazotun ısısı da fazla. Çok mantıklı geldi bana.
-
Enjektör sorunlarının Türkiye'deki kalitesiz akaryakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
Kimseye bir şey tavsiye etmiyorum fakat 2006 model dizel aracımda rastgele markalardan yakıt alıyordum, sonra araçta vuruntu ve gürültülü çalışma başlamıştı ve motor rolantide çalışırken motora binen yük obd okuyucuda %40 Lara çıkmaya başladı, ayrıca çok yakmaya başlamıştı. Normalde hep %20 lerde olurdu. Ardından würth dizel enjektör temizleyici kullandım ve uzun yol yaptım motor bir anda rahatladı vuruntu kesildi rolantide yüke binme azaldı, makina bi kendine geldi.
Bundan önce başka markaların temizleyicilerini de denedim ama bir işe yaramamisti. Aklınızda olsun dizel aracınız varsa tek marka belirleyin ve yakıtı sadece oradan alın farklı markanın yakıtların karıştırmayın ve kullanmayın. Çünkü her firma(shell,po, OPET) yakıta farklı katkı karıştırıyorlar ve dizel araçlarda bazı sorunlar bu yüzden çıkıyor. Benim vuruntu olayı da bundan kaynaklanıyordu.
-
hocam aracına orjinal serviste tavsiye edilmeyen hiç birşey koymamalısın.
dizel araç alırken kimseye enjeksiyon temizleyici veya yakıt katkı maddesi koy demezler çünkü gerek yok bu bizim pompacı istasyonların ek gelir kazanma oyunu.
bakımları düzgün ve periyodik yapılmış ve adam gibi düzgün devirlerde kullanılmış araç çok rahat milyon km görür.
fakat ülkemizde hem yakıt kalitesi çok düşük hemde bakımları düzenli yapmıyoruz birde bağırtmak için basan gençleri eklersek arabaları biz kendi elimizle bozuyoruz zaten.
-
antivir-US bunu yazdı
Enjektör sorunlarının Türkiye'deki kalitesiz akaryakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
Kimseye bir şey tavsiye etmiyorum fakat 2006 model dizel aracımda rastgele markalardan yakıt alıyordum, sonra araçta vuruntu ve gürültülü çalışma başlamıştı ve motor rolantide çalışırken motora binen yük obd okuyucuda %40 Lara çıkmaya başladı, ayrıca çok yakmaya başlamıştı. Normalde hep %20 lerde olurdu. Ardından würth dizel enjektör temizleyici kullandım ve uzun yol yaptım motor bir anda rahatladı vuruntu kesildi rolantide yüke binme azaldı, makina bi kendine geldi.
Bundan önce başka markaların temizleyicilerini de denedim ama bir işe yaramamisti. Aklınızda olsun dizel aracınız varsa tek marka belirleyin ve yakıtı sadece oradan alın farklı markanın yakıtların karıştırmayın ve kullanmayın. Çünkü her firma(shell,po, OPET) yakıta farklı katkı karıştırıyorlar ve dizel araçlarda bazı sorunlar bu yüzden çıkıyor. Benim vuruntu olayı da bundan kaynaklanıyordu.
2003 pejo 307 vardı bende. Hep opetten alırdım. Bir gün incek taraflarında yakıt az ışığı yandı. Bende deponun dibindeki pislik gitmedin diye yol üzerindeki petrol ofisinin birisinden aldım 50 liralık. Adamlar depoya işese daha az zarar verirdi herhalde bana. Devir 2 bini geçince araba at gibi yapıyordu bildiğin. Bir şekilde bitirdim o yakıtı sonra enjektörleri elime aldım tabi. Araba o günden sonra siyah duman atmaya başladı 120yi geçemedi çok sıkıştırırsam motor kapatıyordu. 3. 5k verip tüm enjektörleri değiştirmiştim. Ne günlerdi be. Sattım yeni araba aldım. Şimdi sadece opetten hatta aynı şubeden almaya dikkat ediyorum. Her bakımda da yakıt filtresini değiştiriyorum.
-
Canım ülkemdeki yakıtlar çok boktan olduğu için enjektör ve bujilerde pislik birijiyor. Bujileri değiştireli daha 3 ay olmadı yine çekişten düştü araba. Önceleri opetten alıyordum bujileri elime aldım şimdi shellden alıyorum yine aynı. En kaliteli petrol istasyonunun yakıtı bile avrupanın yanında çöp.
-
sLeymN bunu yazdıantivir-US bunu yazdı
Enjektör sorunlarının Türkiye'deki kalitesiz akaryakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
Kimseye bir şey tavsiye etmiyorum fakat 2006 model dizel aracımda rastgele markalardan yakıt alıyordum, sonra araçta vuruntu ve gürültülü çalışma başlamıştı ve motor rolantide çalışırken motora binen yük obd okuyucuda %40 Lara çıkmaya başladı, ayrıca çok yakmaya başlamıştı. Normalde hep %20 lerde olurdu. Ardından würth dizel enjektör temizleyici kullandım ve uzun yol yaptım motor bir anda rahatladı vuruntu kesildi rolantide yüke binme azaldı, makina bi kendine geldi.
Bundan önce başka markaların temizleyicilerini de denedim ama bir işe yaramamisti. Aklınızda olsun dizel aracınız varsa tek marka belirleyin ve yakıtı sadece oradan alın farklı markanın yakıtların karıştırmayın ve kullanmayın. Çünkü her firma(shell,po, OPET) yakıta farklı katkı karıştırıyorlar ve dizel araçlarda bazı sorunlar bu yüzden çıkıyor. Benim vuruntu olayı da bundan kaynaklanıyordu.
2003 pejo 307 vardı bende. Hep opetten alırdım. Bir gün incek taraflarında yakıt az ışığı yandı. Bende deponun dibindeki pislik gitmedin diye yol üzerindeki petrol ofisinin birisinden aldım 50 liralık. Adamlar depoya işese daha az zarar verirdi herhalde bana. Devir 2 bini geçince araba at gibi yapıyordu bildiğin. Bir şekilde bitirdim o yakıtı sonra enjektörleri elime aldım tabi. Araba o günden sonra siyah duman atmaya başladı 120yi geçemedi çok sıkıştırırsam motor kapatıyordu. 3. 5k verip tüm enjektörleri değiştirmiştim. Ne günlerdi be. Sattım yeni araba aldım. Şimdi sadece opetten hatta aynı şubeden almaya dikkat ediyorum. Her bakımda da yakıt filtresini değiştiriyorum.
bütün arabalarımda ekseri kendim değiştiririm yağını filtresini albeada yakıt filtre kutusunu dışardan temizleyemeyince komple söküp yıkayıp pakladığımı biliyorum hocam mazotun nasıl yapış yapış jöle kıvamına gelebildiğini gördüm. kullanmayın şu enjektör temizleyici bilmemne zamazingolarını o pislik gider biyere birikir kalır alırsın enjektörleri eline tamirine verdim 2k para a.q sıfırı zibilyon lira. hocam sanada geçmiş olsun keşke en yakın başka istasyondan fulleseydin karışır arada giderdi en azından.
-
Şu üründen arkadaşım kullandı geçen gün, Ankara'dan Artvin'e gitmeden önce.. Ve bahsettiğine göre sesi daha bi sorunsuz(?) ve performansının arttığını hissetmiş. Mucizevi maden BOR'un etkisi mi bu :)
-
Şu üründen arkadaşım kullandı geçen gün, Ankara'dan Artvin'e gitmeden önce.. Ve bahsettiğine göre sesi daha bi sorunsuz(?) ve performansının arttığını hissetmiş. Mucizevi maden BOR'un etkisi mi bu :)
-
Enjektör temizleyici at deyenin kafasına kürekle vur ve kaç.
Git bi pompacıya enjektör bakımı yaptır.
Yakıt filtreni değiştir.
Bu ikisi büyük sorunları giderir zaten.
-
RitmFarbRacourci bunu yazdıjoe_black bunu yazdı
Bir işe yaramıyor hocam. Temizleyici koyup denemektense egsozdan içeriye ağzınla hava üfle daha çok faydası olur.
Tavsiyem 3000 devir'de otoban'da falan bi 20 25 dk 3. viteste bağırtarak gez. Boğazları temizlemek için öksürmek gibi bir etkisi oluyor.
2 defa bunu yapınca hala düzelme yoksa mecbur bir tamirciye enjektör bakımı yaptır hocam.
Şu koyu olanı ben de duydum. devamlı istop eden araçlarda kurum'dan kurtarmak için yapılıyormuş.
lâkin buji'li, benzinli araçlar için duymuştum.
bir de 3.000 değil, 30.000 devir olacak heralde. yanlış mi biliyorum.?
benimki dizel hocam. benzinde kurum olur mu bilemedim :D dizelde enjektörler tıkanabiliyor.
devir 3000 yazıyo bende. belki 30.000 belki 300.000 bilemem birime göre değişir o :D