




Flycell Dolandırıcılık / Habersiz Üyelik / Ücret Kesintisi Yapıyor
-
Arkadaşlar, hani arada sırada telefonunuza "gold üyelik kazandınız", "bilmemne kadar parapuan kazandınız" gibi mesajlar gelir, sonunda da arayın gönderelim, aktif edelim gibi şeyler belirtip sıradan bir telefon numarası verir. Bu tip mesajları dolandırıcı bunlar diyerekten sallamayız geçeriz. sorun şu ki;
ilk olarak 15.07.2013'te olmak üzere şöyle bir mesaj geldi:
"Odul kazandıran Super Paketin 2 gun sonra haftalık 9.8 TL karsılıgında otomatik olarak yenilenecektir. Iptal icin Iptal yaz mesaji cevapla. MH:5557385959"
ödül kazandıran süper paket ne lan, herhangi bir şeye üyeliğimiz varmış gibi bi de mesaj göndermişler, doğru düzgün bir mesaj gönderselermiş bari, bi hayli amatör kaçmış, arayacağız kredi kartı bilgileri isteyecekler heralde gibisinden düşüncelerle sallamadım geçtim.
velhasıl fatura detaylarımı kontrol ettiğimde, "İçerik Servisleri" adı altında temmuz ayında 20küsur TL, ağustos ayında ise 40 küsur TL kesildiğini gördüm. Hemen avea'yı aradım, "kendiniz hizmet satın almışsınız ödemenize yansımış" dediler, "yok öyle birşey" dedim, "hizmet satın aldığınız firma ile alakalı bizimle ilgili değil" dediler, "iptal edin" dedim, ettiler.
biraz nette araştırdım, sikayetvar'da dünya kadar aynı sebepten şikayet varmış, donanimhaber'de de konusu açılmış. Okuduğum bir yorum sikayetvar'a yazdıktan bir süre sonra arayıp IBAN no isteyip tutarı iade ettiklerini belirtmiş.
Velhasıl ilk tepkimi tahribat.com ailesi ile paylaşarak veriyorum.
sikayetvar, bimer, tüketici hakları, bilişim suçları gibi bulabildiğim her platformda paylaşmaya/şikayet etmeye devam edeceğim.
aklınızda bulunsun gelen kıytırık mesajları "hadi lan ordan" diyip hemen sallayıp geçmemek gerekiyormuş, erken uyansam bu kadar kitleyemezlerdi sanırım.
bu arada flycell müşteri hizmetlerini aradım, "sistemden kontrol etmem lazım ama sistem bakımda sonra arayın" dediler, savuşturma taktiği midir gerçek midir bilemem.
emin olduğum tek nokta, benim tarifem paketim belli birader, ekstra hizmet paket vs almak için hiçbir talepte bulunmadım.
aynı durum başına gelen varsa, nasıl bir süreç izlediğini paylaşabilir.
-
sen iyisin
herife 18 ay kitlemisler : http://forums.att.com/t5/Wireless-Billing/Flycell/td-p/2006401
-
bana da goller cepte diye bir serviste öyle oldu yapılacak tek şey BTK ya şikayet etmek.
www.btk.gov.tr sana geçmişe yönelik tüm paranı da iade ederler arayıp Özür bile dilerler. Çünkü btk iletişim firmalarının korkulu rüyası internette kestiği cezaları görsen trilyonlarca :)))
-
Arkadaşlar, an itibariyle 70TL civarında iade aldım.
yaptığım işlemler ise,
1) avea'yı aramak (sonuç yok)
2) flycell'i aramak (sonuç yok)
3) TBT'ye konu açmak
4) sikayetvar'a şikayet yazmak
5) BTK'ya hem avea hem flycell hakkında şikayet yazmak
flycell'den arama geldi, aramızdaki konuşma şöyle
flycell: "efendim bilmem şu tarihte iphone kazanma kampanyamız için başvuru yapmak istemişsiniz, telefonunuza gönderdiğimiz şifreyi istediğimiz yere girmişsiniz, IP var elimizde"
ben: "öyle birşey yok, benim tarifem belli, paketim belli, internetten hiçbir kampanyaya katılmam, telefonuma şifre gelmiş girmişim gibi bir olay söz konusu değil, IP numaramı almanız bulmanız çok zor bir olay değil, beni madur ettiğiniz tutar da hiç önemli değil, fakat hakkınızda dünya kadar aynı şikayet var, insanlardan aldıklarınız yanınıza kâr kalıyor, sırf bu yüzden bana aramızda nasıl bir sözleşme varsa avukata verilmek üzere örneklerini yollayın, hukuki prosedürü izleyelim"
flycell: "beyfendi sadece IP numaranız var elimizde, sözleşme mevcut değil"
ben: "biz şöyle bir direktif karşılığında böyle bir hizmet sunduk, diyebileceğiniz birşey yoksa, peki o zaman ben zaten cevabımı aldım, iyi günler diliyorum"
flycell: "muaythaist bey bir saniye, sanırım üyelik işlemi gerçekleştirmediğinizi söylüyorsunuz, ben yetkililerime durumu bildireceğim, size en kısa sürede tekrar dönüş yapacağız"
ben: "siz bilirsiniz" ve kapattım
ertesi gün aradılar, faturanıza iade yapılmıştır dediler. olay bundan ibaret..
düşündüm de forumlarda, şikayet sitelerinde tonla şikayet var, ki türkiye'de cep telefonu kullananların kaçı bu tip şikayet ve hukiki yaptırım platformlarını aktif olarak kullanabilecek insanlar, ya da kaçı bilmemkaç lira için tenezzül edecek insanlar. çok düşük bir orandır.
yani buzdağının kocaman görünen kısmı dışında, bir de göremediğimiz ama çalmaya devam ettikleri dünya kadar insan vardır.
o yüzden 3-5TL dahi olsa, bırakmayın yakalarını. hakkınızı sonuna kadar arayın derim.
-
Telefonun Android işletim sistemli mi ?
-
telefonun markasi modeli ne ?
yani akilli telefonlardan mi
yukledigin bir uyguluma yuzunden meydana gelmis olabilir.
-
Bu olayda büyük mavra dönüyor.
Bir gün arkadaşım bana "sitede bir linke tıkladım 10 lira abonelik aldı" gibi bir şey söyleyince, yok lan öyle değildir o, program mı var telefonda, virüs falan mı? derken ısrarla sadece linke tıkladım deyince, herhalde Android ile ilgili mobil ödeme veya bir çeşit virüstür deyip, gel istersen benim telefonda da deneyelim dedim.
Windows Phone 8 kullanıyorum, bu işletim sisteminin mobil ödeme seçeneği falan yok henüz, belirteyim. Bahsettiği siteye operatör üzerinden internete bağlı telefonumla, - (3G vs.. olmalı WIFI'da olmuyor, Operatör üzerinden dönecek tezgah) - metni tam hatırlamıyorum ama sizi yanlış yönlendiren "avantajlardan yararlanın" gibi bir linke tıkladım. Tüm yaptığım tıklamaktı ever. Sonrasında birdenbire ben de aynı arkadaşım gibi haftalık 10 liralık bir servise abone oldum. Aboneliğin başladığını linke tıkladıktan 2 saniye sonra gelen (artık o.ç. Operatörler bunlara öyle bir API vermiş ki deli gibi çalışıyor) SMS ile öğreniyorsunuz. "falan filan servisine abone oldunuz. iptal etmediğiniz sürece her hafta yenilenecek, sizi 10 lira dömelteceğiz" gibi bir mesaj işte.
Hemen iptal etmek isterseniz, o 1 haftalık ücreti tabi alamıyorsunuz. Siz istemişsiniz, satın almışsınız bik bik ezberden konuşuyor servis sağlayıcının müşteri hizmetleri (arkadaş Turkcell, ben Avea, aynı hikaye).
Çok zorlarsanız o şirketin telefonlarını vs. veriyorlar. Boy boy sövdük ne yapalım. O kadar basit ki "tokat" memlekette, çok üzüldüm. Bir bilirkişi ve noter eşliğinde o sitelerden birine o bizim tıkladığımız gibi "alakasız bir bağlantıya tıklanarak" nasıl istem dışı abone olunduğunu tespit edip, bu operatörleri ve çanak tuttukları o şirketleri bir temiz sikmek lazım. Yazık lan millete. Özellikle şu linklere tıklatan şirketlerin sahipleri haysiyetsizler böyle olaydan habersz insanların parası ile hayat yaşıyor.
buzukatak tarafından 28/Ağu/13 10:50 tarihinde düzenlenmiştir -
Bana sırf reklam mesajı geldi diye admları arayıp numaramı veritabanlarından kaldırtıyorum. Bir kez daha aynı firmdan gelmesi durumunda savcılığa suç duyurusunda bulunuyorum. Suç duyurusundan birkaç gün önce noteden ihtarname de çekiyorum. Sonra bunlar nasıl tutuşuyor görmeniz lazım :D
-
buzukatak bunu yazdı
Bu olayda büyük mavra dönüyor.
Bir gün arkadaşım bana "sitede bir linke tıkladım 10 lira abonelik aldı" gibi bir şey söyleyince, yok lan öyle değildir o, program mı var telefonda, virüs falan mı? derken ısrarla sadece linke tıkladım deyince, herhalde Android ile ilgili mobil ödeme veya bir çeşit virüstür deyip, gel istersen benim telefonda da deneyelim dedim.
Windows Phone 8 kullanıyorum, bu işletim sisteminin mobil ödeme seçeneği falan yok henüz, belirteyim. Bahsettiği siteye operatör üzerinden internete bağlı telefonumla, - (3G vs.. olmalı WIFI'da olmuyor, Operatör üzerinden dönecek tezgah) - metni tam hatırlamıyorum ama sizi yanlış yönlendiren "avantajlardan yararlanın" gibi bir linke tıkladım. Tüm yaptığım tıklamaktı ever. Sonrasında birdenbire ben de aynı arkadaşım gibi haftalık 10 liralık bir servise abone oldum. Aboneliğin başladığını linke tıkladıktan 2 saniye sonra gelen (artık o.ç. Operatörler bunlara öyle bir API vermiş ki deli gibi çalışıyor) SMS ile öğreniyorsunuz. "falan filan servisine abone oldunuz. iptal etmediğiniz sürece her hafta yenilenecek, sizi 10 lira dömelteceğiz" gibi bir mesaj işte.
Hemen iptal etmek isterseniz, o 1 haftalık ücreti tabi alamıyorsunuz. Siz istemişsiniz, satın almışsınız bik bik ezberden konuşuyor servis sağlayıcının müşteri hizmetleri (arkadaş Turkcell, ben Avea, aynı hikaye).
Çok zorlarsanız o şirketin telefonlarını vs. veriyorlar. Boy boy sövdük ne yapalım. O kadar basit ki "tokat" memlekette, çok üzüldüm. Bir bilirkişi ve noter eşliğinde o sitelerden birine o bizim tıkladığımız gibi "alakasız bir bağlantıya tıklanarak" nasıl istem dışı abone olunduğunu tespit edip, bu operatörleri ve çanak tuttukları o şirketleri bir temiz sikmek lazım. Yazık lan millete. Özellikle şu linklere tıklatan şirketlerin sahipleri haysiyetsizler böyle olaydan habersz insanların parası ile hayat yaşıyor.
-
Citizen bunu yazdıbuzukatak bunu yazdı
Bu olayda büyük mavra dönüyor.
Bir gün arkadaşım bana "sitede bir linke tıkladım 10 lira abonelik aldı" gibi bir şey söyleyince, yok lan öyle değildir o, program mı var telefonda, virüs falan mı? derken ısrarla sadece linke tıkladım deyince, herhalde Android ile ilgili mobil ödeme veya bir çeşit virüstür deyip, gel istersen benim telefonda da deneyelim dedim.
Windows Phone 8 kullanıyorum, bu işletim sisteminin mobil ödeme seçeneği falan yok henüz, belirteyim. Bahsettiği siteye operatör üzerinden internete bağlı telefonumla, - (3G vs.. olmalı WIFI'da olmuyor, Operatör üzerinden dönecek tezgah) - metni tam hatırlamıyorum ama sizi yanlış yönlendiren "avantajlardan yararlanın" gibi bir linke tıkladım. Tüm yaptığım tıklamaktı ever. Sonrasında birdenbire ben de aynı arkadaşım gibi haftalık 10 liralık bir servise abone oldum. Aboneliğin başladığını linke tıkladıktan 2 saniye sonra gelen (artık o.ç. Operatörler bunlara öyle bir API vermiş ki deli gibi çalışıyor) SMS ile öğreniyorsunuz. "falan filan servisine abone oldunuz. iptal etmediğiniz sürece her hafta yenilenecek, sizi 10 lira dömelteceğiz" gibi bir mesaj işte.
Hemen iptal etmek isterseniz, o 1 haftalık ücreti tabi alamıyorsunuz. Siz istemişsiniz, satın almışsınız bik bik ezberden konuşuyor servis sağlayıcının müşteri hizmetleri (arkadaş Turkcell, ben Avea, aynı hikaye).
Çok zorlarsanız o şirketin telefonlarını vs. veriyorlar. Boy boy sövdük ne yapalım. O kadar basit ki "tokat" memlekette, çok üzüldüm. Bir bilirkişi ve noter eşliğinde o sitelerden birine o bizim tıkladığımız gibi "alakasız bir bağlantıya tıklanarak" nasıl istem dışı abone olunduğunu tespit edip, bu operatörleri ve çanak tuttukları o şirketleri bir temiz sikmek lazım. Yazık lan millete. Özellikle şu linklere tıklatan şirketlerin sahipleri haysiyetsizler böyle olaydan habersz insanların parası ile hayat yaşıyor.
Hocam bana taş atmaya çalıştıysan beyhude. Okuma yazmamız var, bırak bir checkbox falan hak getire. Doğrudan bir linkti. Bu gösterdiğine tıklayana keriz deme hakkımı saklı tutuyorum. Bir de art niyetli bir şirket düşün ki aradığında "sadece elimizde ip var" diyen. Asıl mesele, senin bu ihtilaflı aboneliğin ile ilgili denetimin olmayışı. Bu resmini gösterdiğin gibi bir uyarı ardından tıkladığını mı yoksa benim meraktan test ettiğim gibi konuyla alakasız, yanlış yönlendirici bir bir linke tıkladığını kontrol edecek mekanizma yok. Bunun sms yanıtı ile onaylanması lazım en azından. Hukuksuz.
buzukatak tarafından 28/Ağu/13 12:14 tarihinde düzenlenmiştir -
öyle bir amacım yoktu yanin bunun gibi bir ekran mı çıktı diye atmıştım resmi.