Hakem Heyetinden Kurtulmak Yardım
-
öncelikle herkese iyi günler.
Müşterinin birine Casper Nirwana makina sattık. Sıfırdı bütün belgeleri garantisi faturası herşeyi tamamdı. 1 hafta olmadı adam geldi. Tuşları basmıyor dedi. Dediği şeyde "o" tuşu basarken hafif gıcırdıyor. Bunun üzerine garantiye yollayabileceğimizi problemin çözülebileceğini söyledik. Adam bugün çıkmış gelmiş ben ürünü iade etmek istiyorum dedi. Hemen öğlene kalmadanda Hakem heyetine başvurmuş. İade edicem diye. Faturası kesilmiş bir cihazın nasıl iadesi olur arkadaş. Bu konuda yapabileklerim hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.
-
Tüketici hakları bu konuda acık hocam, 3 ay içinde seve seve alacaksınız o makineyi...
Ücret iadesi yada sıfırı ile değişim yapmak zorundasınız...
Sana olsa ne hissederdin? 3gün önce mal alıyorsuz, garantiye yollayalım diyorlar...
Bu arada senin için kötü bir durum yok hocam, sende adamın aldığı kağıt ile aldığın bayiye iade edeceksin...
Bu arada 3 gün oldu, airtiesı mahkemeye verip modemimi catır catır iade edip parasını aldım...
-
Tamamda üstad. Faturası kesik sıfır makina müdahale etsek garanti dışı olucak. Ama Sırf bir tuş gıcırdıyor diye hakem heyetine başvurmam bende ! Ayıp yahu!
edit: Ayrıca adam sürekli alışveriş yapan müşterilerdendi. Dolduruşa gelmiş olabileceğinden şüpheleniyorum.
-
Shephard bunu yazdı:
-----------------------------
Tamamda üstad. Faturası kesik sıfır makina müdahale etsek garanti dışı olucak. Ama Sırf bir tuş gıcırdıyor diye hakem heyetine başvurmam bende ! Ayıp yahu!
edit: Ayrıca adam sürekli alışveriş yapan müşterilerdendi. Dolduruşa gelmiş olabileceğinden şüpheleniyorum.
-----------------------------oda doğru... Sende müdahale yapma direk gönder gitsin. Başın ağrımasın, senin anlattığına göre bu adam "kıl müşteri profiline" giriyor bence uğraşma.
-
uğraşmak istediğimden değil de hani garantiye yollucaktık zaten makina sıfır gelicekti gene ne gerek wardı ki ? Hakem heyetine ?
-
Sende firmana ve sana düşeni yap hocam elinden gelen kolaylığı sağla alnın akı ile de çık adamıda bir güzel böylelikle göt et ama hakem heyeti falan oldugu için yapmadıgınıda söyle sadece etik falan filan süsle işte kelimeleri ki anlasın :)
-
Dünyanın en saçma şeyi bir ürünü aldıktan 3 gün sonra doğru düzgün kullanamadan arıza yapması ve bunu satın aldığım kişiye götürdüğümde garantiye gönderelim demesidir arkadaş. daha üç gün olmuş alalı neden servise göndereyim 1 ay bekleyeyim, ücretini ödediğim şeyi kullanamayayım.
-
oliWeR bunu yazdı:
-----------------------------
Dünyanın en saçma şeyi bir ürünü aldıktan 3 gün sonra doğru düzgün kullanamadan arıza yapması ve bunu satın aldığım kişiye götürdüğümde garantiye gönderelim demesidir arkadaş. daha üç gün olmuş alalı neden servise göndereyim 1 ay bekleyeyim, ücretini ödediğim şeyi kullanamayayım.
-----------------------------
Haklısında satan adam ne yapsın ? -
işleyiş şudur .. müşteri ürünü aldı ve kısa zaman sonra üründe arıza çıktıktan sonra satışı yapan firma ürünü alır veyada müşteri garantiye yollar , garanti üründeki sorunu çözerse halledip geri gönderir.eğer ki üründe yazılımsal bi sorun olursa garanti 'den ürünün değişmesi birebir iadesi alınması için bi kağıt gelir .firmada bu kağıt doğrultusunda değişim sözkonusu olur.
-
hocam tüketici hakları acıkca ifade eder... maalesef firmaların sattıkları ürünler ile birlikte vermiş olduğu garanti belgesini hayatlarında bir kez bile okumadıkları veya okusalar da işlerine gelmediği için tüketiciler direk mahkemeye başvuruyorlar... bunda sinirlenecek bişey yok... adamın malını yenisi ile değiştirmek, ürünü alıp fatura bedelini ödemek ya da ayıp oranında bedel indirimi yapmak zorundasın... bu kurallara onayladığın garanti belgesini okuyarak ulaşabilirsin...
sadece o harfinin ses cıkarması görünürde belkide hiç sallanmayacak birşeymiş gibi gözüksede ürün ayıplı bir maldır... sonucta o harfi düzgün ise kalanı neden ses cıkarmamaktadır? bence hiç boşu boşuna mahkeme ile uğraşma ürünü iade al ve bedelini öde... boşu boşuna başın ağrımasın...
-
tüketici haklı beyler :)