folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Motorsiklet Yüksek Devirde Tekleme Yapıyor



Motorsiklet Yüksek Devirde Tekleme Yapıyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CyberAngel
    CyberAngel's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2008
    Erkek
    Zeytun-i bunu yazdı
    CyberAngel bunu yazdı
    MaDCouRaGe bunu yazdı

    yüksek devirde demişsin motorda vibrasyonun arttğı devirler sanırım. bujiler değişmiş ama sen yinede buji kablolarına soketlerine baktır derim kabloda temassızlık varsa ateşlemede sıkıntı olabilir 

    Bende vibrasyon ile ilgili olduğunu düşünmüştüm ama daha detaylı test edince 1.2.3.4.5 vites dahil devir alınca sanki benzin bitiyormuş ya da hava gitmiyormuş gibi tekliyor.O yüzden aklıma kalbiratör geldi ama ondan da bir şey çıkmadı işte.Buji başlığına baktıracam.

    edit// Motorun sayması, rolantide çalışmasında bir sıkıntı yok.Saat gibi çalışıyor.

    ya tam anlatamadın ya da farklı algıladım.

    şunu mu demek istiyorsun, ben 1. vitese atıyorum hız diyelim 15-20 2. vitese atıyorum 30-40 km/h sonrasında vites gazı son verdiğinde devir yükselip gitmiyor mu ?

    eğer gaz pedalını çevirdiğin zaman, devir saati işliyor ama makina gitmiyorsa, bu tamamen debriyaj balatasının yandığını gösterir.

    ama dediğim gibi karb, diğer türlü ise karb, iğnesinden aklıma geliyor başkada bir şey gelmiyor.
     

    Yanlış anlattım sanırım hocam.Vitesler ya da devir saati ile ilgili değil.Motoru sıkıştırınca motor tekleme yapıyor.Motoru sıkıştırmadan gidince hiçbir sorun yok.Saat gibi çalışıyor.

    zxc

    1. resimdeki Kalbiratörü üst taraftan söktüğümde içe doğru giren bir iğne ve çevresinde silindir bir hazne vardı.Sanırım bahsettiğin iğne oradaki.Bir sıkıntı yok gibiydi.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zeytun-i
    Zeytun-i's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Ağustos/2012
    Erkek

    ateşleme bobini yüksek devirde ateşleme sorunu yapabilir bu yüksek devirlere çıktığında tekleme yapar.

    okuyucusunda'da sorun olabilir şu an anlattığın olay gibi ise, ayrıca kabr, iğneside sorunsuz diyorsun bu iki seçenek kalıyor geriye.

    yüksek ihtimalle ateşleme bobini.


    https://www.uvvam.com | Dünya Su Sporcuları Platformu | https://www.instagram.com/uvvam/
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    Manifold hortumu da kontrol edilmesi gerekiyor


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    kanuniler çin üretimi olan yarı akıllı karbüratörler kullanırlrlar(özellikle 150 cc ve sonası için kanuni bu karbüratörleri tercih ediyor)

    knunide çok titreşim olduğu için bu çin karbüratörleri yüksek devirde kullanıldığında içindeki her bir parça sallanıp boşluk yapıyor

    çoğu karbüratör arızası gözle görünmeyen parçalarda oluşan boşluktan dolayı gerçekleşiyor

    ayrıca bu karbüratörlerde extra tork için özel küçük pompa gaza yüklendiğinde daha fazla benzin fışkırtıyor

    buda daha faza parça daha fazla titreşim ve daha fazla sorun demek oluyor

    elektrikte arıza olsa 1. viteste bile motor tekleme yapar yüklendiğin zaman

    gözünüzle görmediğiniz boşuklar aşınmalar 5. viteste motorun aşırı yüklenmeye maruz kaldığı zaman karbüratörün seviyeli ve düzenli benzin hava karışımını sübaba iletmetmediği için böyyle bir sorun oluyor

    karbüratör düşündüğündende hassas bir parçadır

    özellikle bu tip karbüratörler öyledir

    karbüratör değiştirme şansın varsa bi değiştir öyle dene eminim düzecelcektir


    fukara hamam böceklerini zehirleyen adam.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CyberAngel
    CyberAngel's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2008
    Erkek

    @zalimadam tüm viteslerde sıkıştırınca yapıyor hocam.Elektirik arızası da olabilir, kalbiratör için söylediklerin de olabilir.Gerçi ben kalbiratörü tamamen parçalamadan hava benzin kapağının sağlamlığını kontrol etmiştim.Vibrasyondan o kapağın hava benzin dengesinde sorun olacağını sanmıyorum.Zaten cikle kısmı milli.Cikle hareket edemez, titreyemez bile.Ciklenin açtığı vana çok sağlam duruyor.Dediğim iki iç kapak (hava, benzin ) o da sağlam duruyor.Bunun dışında daha içlere girebilecek teknik bilgim yok.Söksem elimde kalır.

    Elimde 2 tane kalbiratör var.İkinci kalbiratörü takıp bu arızayı test etmeye niyetlendim ama 2. kalbiratör bozukmuş meğersem.. O yüzden kalbiratörü test etme şansım olmadı.

    Herkese yorumları için teşşekkür ederim.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CyberAngel
    CyberAngel's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2008
    Erkek

    Tekleme sorununu çözemedi motorcu.Bende artık motorcuya götürmüyorum.Haftalardır motorsuzum.Elimdeki kalbiratorü denedim ve %99 kalbiratörde sorun olmadığını anladım.Artık motor hiç düzgün gitmiyor.Kesik kesik gidiyor.Doğru düzgün çalışmıyor.Sanki boğuluyormuş ya da kesiliyormuş gibi.Artık kendim halledecem.İşini düzgün yapan motorcu kalmamış.. Çok yüksek bir ihtimalle startör olduğundan şüpheleniyorum.Kendim startor alıp takabilir miyim acaba ? 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    hoca motorunu dehle birine geç

    git sym al bi tane keyfine bak...

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CyberAngel
    CyberAngel's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2008
    Erkek
    DaveReed bunu yazdı

    hoca motorunu dehle birine geç

    git sym al bi tane keyfine bak...

    2004 model sahibindene koydum 1200 e talibi çıktı.Satıp honda Ace 125 lik almayı düşündüm ama hocam ben motoru sorunlu bir şekilde kimseye vermem.Yakışmaz bize.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    CyberAngel bunu yazdı
    DaveReed bunu yazdı

    hoca motorunu dehle birine geç

    git sym al bi tane keyfine bak...

    2004 model sahibindene koydum 1200 e talibi çıktı.Satıp honda Ace 125 lik almayı düşündüm ama hocam ben motoru sorunlu bir şekilde kimseye vermem.Yakışmaz bize.

    bak motor sorunu çektiğini yazmışsın

    ace dediğin motor gebzede üretilio türk malı disk fren bile yok

    seramik silindirli sym scooter al bi tane ömürlük motor

    ne hararet ne bişey yolda kalmazsın

    honda fln ve diğerleri seramik silindir yapamıo

    sadece sym

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CyberAngel
    CyberAngel's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2008
    Erkek
    DaveReed bunu yazdı
    CyberAngel bunu yazdı
    DaveReed bunu yazdı

    hoca motorunu dehle birine geç

    git sym al bi tane keyfine bak...

    2004 model sahibindene koydum 1200 e talibi çıktı.Satıp honda Ace 125 lik almayı düşündüm ama hocam ben motoru sorunlu bir şekilde kimseye vermem.Yakışmaz bize.

    bak motor sorunu çektiğini yazmışsın

    ace dediğin motor gebzede üretilio türk malı disk fren bile yok

    seramik silindirli sym scooter al bi tane ömürlük motor

    ne hararet ne bişey yolda kalmazsın

    honda fln ve diğerleri seramik silindir yapamıo

    sadece sym

    Hocam sym scooter tarzı motor kullanmam.Tipini beğenmiyorum.Her şey sağlamlık olsa taşa binip gidelim :) 

    Ayrıca Honda Ace'ı bence yanlış biliyorsun.Kuzenime aldık gerçekten harika bir motor.Fren konusunda haklısın.Motorda ön fren disk değil ve küçük yaptıkları için tutmuyor.En kötü yanı sanırım bu.

     

    İyi yanları;

    Motor çok atik.İvlenmesi iyi.

    Dengesi çok iyi.

    Çok rahat kullanılıyor.

    Vibrasyon neredeyse yok.

    Fiyatı iyi.üstelik honda kalitesi.

    Amirtisörler çok iyi.Çukurlarda banamısın demiyor.En düşük sarsıntıyla geçiyorsun.

    Şehir içinde çok iyi oluyor.Aralardan derelerden çok rahat geçiyorsun.

    Görümü fena değil.Hoş motor.

    Ekonomik. 1 litreye 45 kilometre götürdüğüne şahit oldum.

     

     

    Kötü yanları;

    Ön fren çok kötü, Arka fren yeterli değil.

    Devir saati yok.

    Vites göstergesi olmadığı için kaçıncı viteste olduğunu göremiyorsun.

    4 vites olması hoşuma gitmiyor.

    Çabuk hızlanmasına rağmen maksimun hıza geç çıkıyor.

    Sağlam motor ama yokuşlarda hemen bayılıyor.

     

Toplam Hit: 5148 Toplam Mesaj: 35