folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Neden Ebike Tarzı Mevzularda Yüksek Voltaj Kullanılmıyor?



Neden Ebike Tarzı Mevzularda Yüksek Voltaj Kullanılmıyor?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    selamlar

    chatgpt ye sordum ama makul bi cevap bulamadım

    neden voltaj yerine amper yükseltme yoluna gidiliyor hep ?

    voltajı yükseltsek düşük amperle daha ince kablolarla çözemezmiyiz işi.

    voltajı yükseltip amperi düşürsek o kadar kalın kabloya gerek kalmaz vs, tesisat işi kolaylaşır

    elektrikli araçlar da hep yüksel voltajla çalışıyo gördüğüm (480v falan, hatta lucid air 900 küsür volt kullanıyo)

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Weldox
    Weldox's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Aralık/2009
    Erkek

    Şarj etme maliyetleri yüzünden hocam. Yüksek voltajlı şarj istasyonları bisikletten daha pahalı tutacaktır.


    Yaptık bişiler.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    Weldox bunu yazdı

    Şarj etme maliyetleri yüzünden hocam. Yüksek voltajlı şarj istasyonları bisikletten daha pahalı tutacaktır.

    nası yani , atıyorum 2 batarya var :

    a. 2 volt 50 amper

    b. 50 volt 2 amper

    bunları şarjetmek için aynı güçü vermeyecek miyiz? sonuçta ikisi de 100 w ?


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Weldox
    Weldox's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Aralık/2009
    Erkek

    Maliyet derken şarj istasyonun maliyetinden bahsediyorum hocam, harcanan elektirikten değil.


    Yaptık bişiler.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    Weldox bunu yazdı

    Maliyet derken şarj istasyonun maliyetinden bahsediyorum hocam, harcanan elektirikten değil.

    yüksek voltaj neden istasyonun maliyetini arttırıyor


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Freak
    Freak's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ekim/2005
    Erkek

    valla ben jeep tnt 35 ebike kullanıyorum. 25 km hiz yapiyor mis gibi. 

    ama daha hizli yapsa keske diyorum. sonra riskler geliyor aklima hep. 

    ama bu ebike larda gercekten hiz ve pilin dayanikliligi arttirilmali.

    rampalarda beklenen performansi vermiyor bir türlü.

     


    bağlı olduğum tek örgüt İNSANLIK
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hezarfen
    hezarfen's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    hocam voltaj yükseldiği zaman tabii olduğu standartlar tamamen değişiyor. iş makinelerinde bile 48 Voltluk sistemler kurmaya çalışıyoruz üst sınıfa geçmesin diye. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    hezarfen bunu yazdı

    hocam voltaj yükseldiği zaman tabii olduğu standartlar tamamen değişiyor. iş makinelerinde bile 48 Voltluk sistemler kurmaya çalışıyoruz üst sınıfa geçmesin diye. 

    ne sınıfı hocam anlamadım ? 

    legal sınıfı mı değişiyor?

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    hocam elektrik motorunu kontrol etmek dc de çok daha kolaydır.

    birçok elektrikli araç bldc motorlar ile dc akımla çalışacak şekilde tasarlanmıştır.

    bldc  motorlar çok başarılı ekonomik bozulmayan ve düşük devirde bile tork kaybı yaşamayan çok başarılı motorlardır.

    ac akımda bir motorun devrini tork kaybı olmadan düşürüp yükseltmek hem zordur hemde tork ve verim kaybı yaşarsın.

    mesela eski ampüllerin şiddetini yükseltip açmak için dimmer kullanılırdı. normalde ışığın şiddetini düşürdüğünde az enerji tüketmesi lazım değilmi ?

    ama hayır ac akımda gücü yönetmek için dimmer enerjinin bir kısımını boşa harcardı enerji tüketimi hep fazla olurdu.

    bunlarla birlikde 30 amper çeken bir motora hayvan gibi dimer bile taksan arıza çıkarma olasılığı yükselirdi. ve e bike ile yavaş bile gitsen aküyü hemen bitirirdi.

    ama dc akım öyle değil. az gaza basarsan az amper çeker çok gaza basarsan çok amper çeker. ve rampada 10 km/s ile bile gitsen motor hiç güç kaybetmez.

    bunu bldc motor ve dc akımın sayesine yapabiliyoruz. ayrıca dc akım kontrol edilebilirli yüksek bir yöntem olduğu için enerji tüketimini en aza indiren birsürü cihazlar artık dc üretiliyor.

    dc inverter çamaşır makinası. dc inverter klimalar , dc inverter bulaşık makinası gibi.

    ac akım uzun mesafelerde verimlidir. kısa mesafelerde dc akım vazgeçilmezdir. kısa mesafede voltun önemi yoktur önemli olan verebildiğin amperdir.

    2 volt 50 amper güç kaynağı ile elektrikli ızgara çalıştırabilirsin ama 500 volt 1 amper ile çalıştıramazsın.

    durum böyle hocam.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    Hocam sen hiç 52v ya da 48v düz akımla çarpıldın mı? Solar panelleri kurarken 2 kere çarpıldım, tommatech 48v inverter vardı bende. Bayağa bir farklı oluyor, 220ac ile çok çarpıldım ama bu başka bir şey, bisikletle giderken çarpılsan nasıl olur düşünmek dahi istemiyorum.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    zalimadam bunu yazdı

    hocam elektrik motorunu kontrol etmek dc de çok daha kolaydır.

    birçok elektrikli araç bldc motorlar ile dc akımla çalışacak şekilde tasarlanmıştır.

    bldc  motorlar çok başarılı ekonomik bozulmayan ve düşük devirde bile tork kaybı yaşamayan çok başarılı motorlardır.

    ac akımda bir motorun devrini tork kaybı olmadan düşürüp yükseltmek hem zordur hemde tork ve verim kaybı yaşarsın.

    mesela eski ampüllerin şiddetini yükseltip açmak için dimmer kullanılırdı. normalde ışığın şiddetini düşürdüğünde az enerji tüketmesi lazım değilmi ?

    ama hayır ac akımda gücü yönetmek için dimmer enerjinin bir kısımını boşa harcardı enerji tüketimi hep fazla olurdu.

    bunlarla birlikde 30 amper çeken bir motora hayvan gibi dimer bile taksan arıza çıkarma olasılığı yükselirdi. ve e bike ile yavaş bile gitsen aküyü hemen bitirirdi.

    ama dc akım öyle değil. az gaza basarsan az amper çeker çok gaza basarsan çok amper çeker. ve rampada 10 km/s ile bile gitsen motor hiç güç kaybetmez.

    bunu bldc motor ve dc akımın sayesine yapabiliyoruz. ayrıca dc akım kontrol edilebilirli yüksek bir yöntem olduğu için enerji tüketimini en aza indiren birsürü cihazlar artık dc üretiliyor.

    dc inverter çamaşır makinası. dc inverter klimalar , dc inverter bulaşık makinası gibi.

    ac akım uzun mesafelerde verimlidir. kısa mesafelerde dc akım vazgeçilmezdir. kısa mesafede voltun önemi yoktur önemli olan verebildiğin amperdir.

    2 volt 50 amper güç kaynağı ile elektrikli ızgara çalıştırabilirsin ama 500 volt 1 amper ile çalıştıramazsın.

    durum böyle hocam.

    hocam ben AC motor DC motor olayindan bahsetmiyorum ki


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
Toplam Hit: 2222 Toplam Mesaj: 32
voltaj ebike