Oyun Yazmak İcin Neler Gerekir ?
-
hworm bunu yazdıdhmm bunu yazdı
Hocam ztn ansi c ile basladim sonra c++ derken c# ta ogrendim.
Iste simdi aklima geldi okula gitmesden once :D diyordum soyle boyle oyun yaparim diye :).
Aslinda bilmiyorum Age of empires gibi bisey yapmak herhalde asiri grafik fln istiyordur.
Degisik bir strateji oyunu yazilsa guzel olur.
Arastiriyorum. Hobi olarak bir seyler yaparim :)
medieval total war var tarzı bi oyun yapabilirsin hocam osmanlı savaşlarını konu alır.
İlk oyun sadece skirmish olur. seneryosu olmaz sadece 5-10 savaşı koyarsın.
2. oyunda campain modu falan olur ben oynarım şahsen :)
Sagol hocam. Bi yazsam oyle birsey :) oynayan cikar illada.
-
alsana bir oyun ve karakter programcısı neler biliyor kısaca göstereyim.
- Dedicated, trustworthy team player with good attitude and communication skills.
- Extensive experience in Qt (C++), PyQt and PySide (Python) frameworks and C++ Maya API.
- Extensive experience in creating custom widgets for proprietary applications (time slider, gantt chart, attributes, dock-main window, etc.).
- Experience in embedding Python in C++ applications, which would offer Python scripting abilities in the application (i.e., Python in Maya).
- Experience in extending Python in C++ (Creating a new Python module, compiled shared object used by Python interpreter).
- Extensive experience in object-oriented programming as well as in scripting both Python and MEL.
- Extensive experience in dedicated API development, which used by other software engineers and technical directors.
- Extensive experience in pipeline, tool and plug-in development, able to manage large and complex software development projects.
- Extensive experience in node based application development (i.e., Dependency Graph, Hypershade, Hypergraph in Maya).
- Extensive experience in custom versioning system development (i.e., Perforce, Subversion, etc.).
- Directly responsible for designing, programming, testing, debugging, expanding, documenting and maintaining production software and tools.
- Extensive experience in rigging and skinning from scratch even when proprietary tools/plug-ins are not available.
- Excellent observation, scheduling, prioritizing and managing skills.
- Excellent problem solving skills, identifying and preventing issues before they occur.
- Excellent knowledge of linear algebra and trigonometry.
- Excellent knowledge of “Agile Software Development”.
- Experience in interviewing candidates for technical roles.
- Experience in mentorship.
- Excellent cinematography knowledge
bunları bilen adam bir türk, lise mezunu :) ve dünyanın en iyi firmalarından birinde çalışıyor şu an. Tam bir ''Azimle sıçan betonu deler'' timsali bir arkadaşımızdır kendisi.
-
Strateji oyunları, oyun yapımı alanında en meşakkatli olan bölümdür. Grup çalışmalarında bile diğer oyunlara göre daha zorlayıcıdır.
Bu oyunlar grafik motorlarıyla çalışılmıyor Pencereleme ve click-point strategy mantığıyla oyun tasarlanıyor
Strateji oyunları ufak ayrtıntılarla uğraştırdığı için insanı çıldırtabiliyor.. bir FPS ye göre, strateji oyunları, daha kapsamlı ve gelişmiş bir Yapay zeka gerektiriyor. Dopewars gibi basit koşul denklemlerine göre oyun yapacaksan hiç zorlanmazsın. Lakin aklından geçen oyun Warcraft gibi bişeyse uzun günler seni bekleyecek.. zaten bir ekip olmadan olmaz.. 3D grafiklere sahip 2D oyun yapmak daha mantıklı.. zaman açısından kendimi ekstra bir yükün altına koymazdım
Devasa oyunlar içinde en sıradan senaryolara sahip oyunlar genelde strateji oyunlarıdır..
AoE tarzı oyun için 3D grafik şart.. Blender iş görür. Resim çizimi için Photoshop
Ses için Audition veya Sound Forge..
Oyun yapımcıları, yaptıkları oyunlar için sınırlanmak istemezler.. Bu yüzden sağlam bir kütüphaneye sahip dil seçilir
Yavaş çalışmasına rağmen basit ve geniş kütüphaneye sahip Windows tabanlı C# iş görür..
3D dünyasına girmek istiyorsan, DirectX SDK ve XNA ile başlayabilirsin.. Piyasada dummy ve game engine çok var..
-
janni bunu yazdı
alsana bir oyun ve karakter programcısı neler biliyor kısaca göstereyim.
- Dedicated, trustworthy team player with good attitude and communication skills.
- Extensive experience in Qt (C++), PyQt and PySide (Python) frameworks and C++ Maya API.
- Extensive experience in creating custom widgets for proprietary applications (time slider, gantt chart, attributes, dock-main window, etc.).
- Experience in embedding Python in C++ applications, which would offer Python scripting abilities in the application (i.e., Python in Maya).
- Experience in extending Python in C++ (Creating a new Python module, compiled shared object used by Python interpreter).
- Extensive experience in object-oriented programming as well as in scripting both Python and MEL.
- Extensive experience in dedicated API development, which used by other software engineers and technical directors.
- Extensive experience in pipeline, tool and plug-in development, able to manage large and complex software development projects.
- Extensive experience in node based application development (i.e., Dependency Graph, Hypershade, Hypergraph in Maya).
- Extensive experience in custom versioning system development (i.e., Perforce, Subversion, etc.).
- Directly responsible for designing, programming, testing, debugging, expanding, documenting and maintaining production software and tools.
- Extensive experience in rigging and skinning from scratch even when proprietary tools/plug-ins are not available.
- Excellent observation, scheduling, prioritizing and managing skills.
- Excellent problem solving skills, identifying and preventing issues before they occur.
- Excellent knowledge of linear algebra and trigonometry.
- Excellent knowledge of “Agile Software Development”.
- Experience in interviewing candidates for technical roles.
- Experience in mentorship.
- Excellent cinematography knowledge
bunları bilen adam bir türk, lise mezunu :) ve dünyanın en iyi firmalarından birinde çalışıyor şu an. Tam bir ''Azimle sıçan betonu deler'' timsali bir arkadaşımızdır kendisi.
Abi bunlari bilen biri iyi para alir mi acaba ?
-
Dünyanın en büyük firmalarından birinde merkez ofisinde çalışıyor.
Maaşını sormadım:) ama eminim çok iyidir.
-
mungabunga bunu yazdı
Strateji oyunları, oyun yapımı alanında en meşakkatli olan bölümdür. Grup çalışmalarında bile diğer oyunlara göre daha zorlayıcıdır.
Bu oyunlar grafik motorlarıyla çalışılmıyor Pencereleme ve click-point strategy mantığıyla oyun tasarlanıyor
Strateji oyunları ufak ayrtıntılarla uğraştırdığı için insanı çıldırtabiliyor.. bir FPS ye göre, strateji oyunları, daha kapsamlı ve gelişmiş bir Yapay zeka gerektiriyor. Dopewars gibi basit koşul denklemlerine göre oyun yapacaksan hiç zorlanmazsın. Lakin aklından geçen oyun Warcraft gibi bişeyse uzun günler seni bekleyecek.. zaten bir ekip olmadan olmaz.. 3D grafiklere sahip 2D oyun yapmak daha mantıklı.. zaman açısından kendimi ekstra bir yükün altına koymazdım
Devasa oyunlar içinde en sıradan senaryolara sahip oyunlar genelde strateji oyunlarıdır..
AoE tarzı oyun için 3D grafik şart.. Blender iş görür. Resim çizimi için Photoshop
Ses için Audition veya Sound Forge..
Oyun yapımcıları, yaptıkları oyunlar için sınırlanmak istemezler.. Bu yüzden sağlam bir kütüphaneye sahip dil seçilir
Yavaş çalışmasına rağmen basit ve geniş kütüphaneye sahip Windows tabanlı C# iş görür..
3D dünyasına girmek istiyorsan, DirectX SDK ve XNA ile başlayabilirsin.. Piyasada dummy ve game engine çok var..
dediklerini not alayim hocam
-
Kazekage bunu yazdı
3D Tabi hocam 2d oyunlarda derinlik olmaz
benim bildiğim 3D değil, 2.5D yani isometric.
şimdi yazmadan önce daha önce yapımcılardan birinin röportajını okumuştum onu bulmaya çalıştım ama bulamadım.
Age of Empires 2 tarzı bir oyun yapmak için Isometric Tile System, Path Finding Algorithm(örn:A*),AI gibi anahtar kelimlerin başına c# ekleyerek başlayabilirsin. Bunlar algoritma olduğu için dil sıkıntısı yok haliyle.
Programlama kısmı rahat olur eğer dile hakimsen. Optimizasyon için bir takım numaralar ile birlikte OOP yazacaksın. Oyun motorları hedef işletim sistemine göre değişiyor, C# ile iOS oyunu derlemene imkan veren bir oyun motoru var mı bilmiyorum, zaten c# bilmiyorum o nedenle vereceğim tavsiyeler genel geçer olacak.
c# game engines şeklinde aratarak oyun motorlarını incele, tutoriallarına varsa diğer motorlar ile kullanım alanları dikkate alınarak karşılaştırmalarına bak ve ona göre seçimini yap. Oyun motorunu anlamadan grafik olayına hemen girişme derim, ne tarz bir çıktı kolayına gelir onu anlamak gerek önce. Ayrıca particle system vs. oyun motorunun kabiliyetlerini de kavramak gerek.
Programlama kısmı bol bol dökümantasyon okumak, community,forum gibi yerlerde gezip tüyo kapmaktan ibaret. Görsel kısım daha ayrı. Görsel önce konsept yaratmalısın, oyun içi etkenler bu konsepte bağlı olmalı ve yaratıcılık çizgisinden uzaklaşmamalı, tabi ki işin içine psikoloji katarak oyun içi akıcılığı da sağlamalısın ve herşey bir bütünü oluşturmalı.
örnek:
Mario için akıcılık şeması:
- Prensesi kurtar
- Engellerden kurtul
- Altınları topla
gibi. Yukarıdan aşağıya diğer kümeleri kapsayan ve sağlayan etmenler olmalı, yaptığın oyunu planlarken bunu kullanabilirsin. Age of Empires gibi bir oyun yaparken tarih hakkında bilgin olmalı ve mutlaka kültürel öğelere sadık kalmalısın. (örn: Oduncu, Emrin, Yaparım seslerini duyunca sevinmek). İnsan yabancı bir ortamda uyumluluğa ilk önce tanıdık şeylerden başlar, o nedenle birtakım arayüz nesneleri ya da oyun dinamikleri her oyunda aynıdır. Tanıdık öğeler navigasyonu kolaylaştırır.
Sanat konusunu ayrı bir dünya. 2.5D grafikleri ister illustrator ister 3D programlar aracılığı ile yaparsın. 3D oyun yapmadığın için low-poly-mesh ile uğraşmazsın. Render alır yoluna devam edersin. Yapacağın tek şey 3D program kullanırken kamera tipini "ortoghrapic" yapman, bu sana isometric çıktı için gerekli açıyı verir. Eğer illustrator ile yapacağım dersen tonla tutorial var, vectortuts+'a bakabilirsin. Birkaç arkadaşa oradan mail attım ama pek işin mutfağını anlatmayı tercih etmediler bende hala kendi imkanlarımla öğrenmeye çalışıyorum. Benim yaptığım çizimleri kağıda çizip, taratıp, illustratorda geliştirmek. Bunun için çizim,boyama, gölgelendirme, perspektif gibi anahtar kelimeler ile başlayabilirsin hatta çok güzel bir kanal var çizime yardımcı olur. (http://www.youtube.com/user/idcreatures)
Ses olmadan oyunu at çöpe. Ses herşey, ses satın alabileceğin pek çok site mevcut fakat AoE tarzı bir oyun için sıradan loop eden sesler ne kadar kurtarır konsepti bilmiyorum. Soru olursa daha iyi olur, çağrışımlarla yazarım.
-
dhmm bunu yazdıjanni bunu yazdı
alsana bir oyun ve karakter programcısı neler biliyor kısaca göstereyim.
- Dedicated, trustworthy team player with good attitude and communication skills.
- Extensive experience in Qt (C++), PyQt and PySide (Python) frameworks and C++ Maya API.
- Extensive experience in creating custom widgets for proprietary applications (time slider, gantt chart, attributes, dock-main window, etc.).
- Experience in embedding Python in C++ applications, which would offer Python scripting abilities in the application (i.e., Python in Maya).
- Experience in extending Python in C++ (Creating a new Python module, compiled shared object used by Python interpreter).
- Extensive experience in object-oriented programming as well as in scripting both Python and MEL.
- Extensive experience in dedicated API development, which used by other software engineers and technical directors.
- Extensive experience in pipeline, tool and plug-in development, able to manage large and complex software development projects.
- Extensive experience in node based application development (i.e., Dependency Graph, Hypershade, Hypergraph in Maya).
- Extensive experience in custom versioning system development (i.e., Perforce, Subversion, etc.).
- Directly responsible for designing, programming, testing, debugging, expanding, documenting and maintaining production software and tools.
- Extensive experience in rigging and skinning from scratch even when proprietary tools/plug-ins are not available.
- Excellent observation, scheduling, prioritizing and managing skills.
- Excellent problem solving skills, identifying and preventing issues before they occur.
- Excellent knowledge of linear algebra and trigonometry.
- Excellent knowledge of “Agile Software Development”.
- Experience in interviewing candidates for technical roles.
- Experience in mentorship.
- Excellent cinematography knowledge
bunları bilen adam bir türk, lise mezunu :) ve dünyanın en iyi firmalarından birinde çalışıyor şu an. Tam bir ''Azimle sıçan betonu deler'' timsali bir arkadaşımızdır kendisi.
Abi bunlari bilen biri iyi para alir mi acaba ?
Asgari ücretle çalışıyorlar. Yemek + Yol var. 3 ay sonra sigortası başlıyor. -
9VBDream bunu yazdıKazekage bunu yazdı
3D Tabi hocam 2d oyunlarda derinlik olmaz
benim bildiğim 3D değil, 2.5D yani isometric.
şimdi yazmadan önce daha önce yapımcılardan birinin röportajını okumuştum onu bulmaya çalıştım ama bulamadım.
Age of Empires 2 tarzı bir oyun yapmak için Isometric Tile System, Path Finding Algorithm(örn:A*),AI gibi anahtar kelimlerin başına c# ekleyerek başlayabilirsin. Bunlar algoritma olduğu için dil sıkıntısı yok haliyle.
Programlama kısmı rahat olur eğer dile hakimsen. Optimizasyon için bir takım numaralar ile birlikte OOP yazacaksın. Oyun motorları hedef işletim sistemine göre değişiyor, C# ile iOS oyunu derlemene imkan veren bir oyun motoru var mı bilmiyorum, zaten c# bilmiyorum o nedenle vereceğim tavsiyeler genel geçer olacak.
c# game engines şeklinde aratarak oyun motorlarını incele, tutoriallarına varsa diğer motorlar ile kullanım alanları dikkate alınarak karşılaştırmalarına bak ve ona göre seçimini yap. Oyun motorunu anlamadan grafik olayına hemen girişme derim, ne tarz bir çıktı kolayına gelir onu anlamak gerek önce. Ayrıca particle system vs. oyun motorunun kabiliyetlerini de kavramak gerek.
Programlama kısmı bol bol dökümantasyon okumak, community,forum gibi yerlerde gezip tüyo kapmaktan ibaret. Görsel kısım daha ayrı. Görsel önce konsept yaratmalısın, oyun içi etkenler bu konsepte bağlı olmalı ve yaratıcılık çizgisinden uzaklaşmamalı, tabi ki işin içine psikoloji katarak oyun içi akıcılığı da sağlamalısın ve herşey bir bütünü oluşturmalı.
örnek:
Mario için akıcılık şeması:
- Prensesi kurtar
- Engellerden kurtul
- Altınları topla
gibi. Yukarıdan aşağıya diğer kümeleri kapsayan ve sağlayan etmenler olmalı, yaptığın oyunu planlarken bunu kullanabilirsin. Age of Empires gibi bir oyun yaparken tarih hakkında bilgin olmalı ve mutlaka kültürel öğelere sadık kalmalısın. (örn: Oduncu, Emrin, Yaparım seslerini duyunca sevinmek). İnsan yabancı bir ortamda uyumluluğa ilk önce tanıdık şeylerden başlar, o nedenle birtakım arayüz nesneleri ya da oyun dinamikleri her oyunda aynıdır. Tanıdık öğeler navigasyonu kolaylaştırır.
Sanat konusunu ayrı bir dünya. 2.5D grafikleri ister illustrator ister 3D programlar aracılığı ile yaparsın. 3D oyun yapmadığın için low-poly-mesh ile uğraşmazsın. Render alır yoluna devam edersin. Yapacağın tek şey 3D program kullanırken kamera tipini "ortoghrapic" yapman, bu sana isometric çıktı için gerekli açıyı verir. Eğer illustrator ile yapacağım dersen tonla tutorial var, vectortuts+'a bakabilirsin. Birkaç arkadaşa oradan mail attım ama pek işin mutfağını anlatmayı tercih etmediler bende hala kendi imkanlarımla öğrenmeye çalışıyorum. Benim yaptığım çizimleri kağıda çizip, taratıp, illustratorda geliştirmek. Bunun için çizim,boyama, gölgelendirme, perspektif gibi anahtar kelimeler ile başlayabilirsin hatta çok güzel bir kanal var çizime yardımcı olur. (http://www.youtube.com/user/idcreatures)
Ses olmadan oyunu at çöpe. Ses herşey, ses satın alabileceğin pek çok site mevcut fakat AoE tarzı bir oyun için sıradan loop eden sesler ne kadar kurtarır konsepti bilmiyorum. Soru olursa daha iyi olur, çağrışımlarla yazarım.
hocam ben ztn illustratoru web design icin kullaniyordum. hani ortamina yabanci degilim. c# ta da biseyler biliyoru,.lakin bir isci cizersin. ama onun hareketleri de var.
aklima oyun senaryolari geliyor :)
aoe 3d degil galiba dimi donmuyor cunkubhep bir yerden bakiyon.
2.5d ilkdefa senden duydum hacim
-
VBDream bunu yazdı
Sanat konusunu ayrı bir dünya. 2.5D grafikleri ister illustrator ister 3D programlar aracılığı ile yaparsın. 3D oyun yapmadığın için low-poly-mesh ile uğraşmazsın. Render alır yoluna devam edersin. Yapacağın tek şey 3D program kullanırken kamera tipini "ortoghrapic" yapman, bu sana isometric çıktı için gerekli açıyı verir. Eğer illustrator ile yapacağım dersen tonla tutorial var, vectortuts+'a bakabilirsin. Birkaç arkadaşa oradan mail attım ama pek işin mutfağını anlatmayı tercih etmediler bende hala kendi imkanlarımla öğrenmeye çalışıyorum. Benim yaptığım çizimleri kağıda çizip, taratıp, illustratorda geliştirmek. Bunun için çizim,boyama, gölgelendirme, perspektif gibi anahtar kelimeler ile başlayabilirsin hatta çok güzel bir kanal var çizime yardımcı olur. (http://www.youtube.com/user/idcreatures)
Ses olmadan oyunu at çöpe. Ses herşey, ses satın alabileceğin pek çok site mevcut fakat AoE tarzı bir oyun için sıradan loop eden sesler ne kadar kurtarır konsepti bilmiyorum. Soru olursa daha iyi olur, çağrışımlarla yazarım.
Hocam baktim dun bunlara hos seyler.
Illustrator iyi de ; Mesela bir askerin saga donuk resmi var sola donuk resmi var yukari asagi fln. Bunlari illustratorda yapabiliryormuyuz ?