




Renault'ta Elektrikli Arabalarını Tanıttı - Renault E-Tech Serisi
-
mkyb bunu yazdı
Elektrikli motor üretmek benzinli veya dizel motor üretmekten daha kolay. Ancak işlerine gelmiyor.
Batarya üretmek ise bizim harcımız değil. Tesla bile Panasonic'ten alıyor.
Türkiye'de batarya üreten tek kurum Aselsan'ın yan şirketi Aspilsan. Oda askeri üretim yapıyor.
Tesla ayarında japonların araçları mevcut Japonya için geçerli olanlar safkan elektrikli araçların Türkiye yi sarması uzun sürer diye düşünüyorum hidrojenli araçlarda fena değil Toyota mirai özellikle amerika da sayıları(en son 2000 civarları) hızla artmakta olup avrupada bu sayıyı arttırmayı hedefliyor Toyota.gelecek elektrikli ama 50 yıl gerideki bir türkiyeye nasıl gelecek.
-
Burada atlanan nokta elektrikli araba üretmek dert değil. Dert olan yapay zeka. Yoksa benzinli veya dizel motor yerine elektrik motoru koymuşsun çok büyük bir olay değil.
Mesala Tesla'daki yapay zeka etrafınızdaki arabaların anlık hız ve hareketlerinden kazanın olabileceğini ön görüp fren veya manevra yapabiliyor.
-
weskeyy bunu yazdımkyb bunu yazdı
Elektrikli motor üretmek benzinli veya dizel motor üretmekten daha kolay. Ancak işlerine gelmiyor.
Batarya üretmek ise bizim harcımız değil. Tesla bile Panasonic'ten alıyor.
Türkiye'de batarya üreten tek kurum Aselsan'ın yan şirketi Aspilsan. Oda askeri üretim yapıyor.
Tesla ayarında japonların araçları mevcut Japonya için geçerli olanlar safkan elektrikli araçların Türkiye yi sarması uzun sürer diye düşünüyorum hidrojenli araçlarda fena değil Toyota mirai özellikle amerika da sayıları(en son 2000 civarları) hızla artmakta olup avrupada bu sayıyı arttırmayı hedefliyor Toyota.gelecek elektrikli ama 50 yıl gerideki bir türkiyeye nasıl gelecek.
tesla panasonicden almıyor , alıyordu fakat şuan üretimin bir çoğunu kendisi yapıyor yetişemediğini satın alıyor , ayrıca ortak fabrikada açıyorlar aşağıdaki görselde görebileceğiniz gibi
Tesla dünyanın en büyük 5. lityum ion batarya üreticisi konumunda ortağı panasonic ise 4. sırada.
diğer markalar ise
LG - CATL - BYD diğer firmalara tedarik sağlıyorlar , yani tesla zamanında bu yatırımı boşa yapmdı şuan BMW gibi Mercedes gibi yada TOGG gibi firmalar pazardan batarya almaya çalışıyorlar tesla ise ürettiği araç kadar bataryayı zaten kendisi üretiyor.
-
Elektriklide olsan bataryan bitince benzine mahkum oluyorsun. :) Fotoğraftaki araba Tesla Model S P100d. 600 km'den fazla menzili olan bir araba. Sahibi bataryayı komple bitirmek için özellikle uğraşmış olmalı.
220 volt jeneratör elektriği ile 2-3 saat şarj olsa bile 10 km gidecek kadar elektrik depolayamaz. Benzinli veya dizel araba olsaydı sahibi yüreyerek veya otostop çekerek en yakın benzinciden 1-2 litrelik yakıt alarak aracı benzinciye gidecek kadar çalıştırabilirdi.
-
mkyb bunu yazdı
Elektriklide olsan bataryan bitince benzine mahkum oluyorsun. :) Fotoğraftaki araba Tesla Model S P100d. 600 km'den fazla menzili olan bir araba. Sahibi bataryayı komple bitirmek için özellikle uğraşmış olmalı.
220 volt jeneratör elektriği ile 2-3 saat şarj olsa bile 10 km gidecek kadar elektrik depolayamaz. Benzinli veya dizel araba olsaydı sahibi yüreyerek veya otostop çekerek en yakın benzinciden 1-2 litrelik yakıt alarak aracı benzinciye gidecek kadar çalıştırabilirdi.
hocam biz o jeneratörü bagaja koyar yola devam ederiz :)
-
mkyb bunu yazdı
Elektrikli de olsan bataryan bitince benzine mahkum oluyorsun. :) Fotoğraftaki araba Tesla Model S P100d. 600 km'den fazla menzili olan bir araba. Sahibi bataryayı komple bitirmek için özellikle uğraşmış olmalı.
220 volt Jeneratör elektriği ile 2-3 saat Şarj olsa bile 10 km gidecek kadar Elektrik depolayamaz. Benzinli veya dizel araba olsaydı sahibi yüreyerek veya otostop çekerek en yakın benzinciden 1-2 litrelik yakıt alarak aracı benzinciye gidecek kadar çalıştırabilirdi.
bundan nasıl bu kadar emin olabiliyoruz.,?
nasıl bi matematik var yâni orada.?
-
aksata bunu yazdıBaturay_Turkmen bunu yazdıaksata bunu yazdı
elektriklide togg gerisi tırıvırı :)
Hülooooğğğ
sana ve anlama kıtlığı olanlar için kurduğum cümleyi açıklayayım. Olmayan bir araba için başta tesla olmak üzere dünya devleri için tırıvırı dememden, ironi yaptığımı anlaman gerekirdi.
Hüloooooogggg
-
aksata bunu yazdı
elektriklide togg gerisi tırıvırı :)
Aynen mercedes eşşeğini geri bağla,
-
mkyb bunu yazdı
Elektriklide olsan bataryan bitince benzine mahkum oluyorsun. :) Fotoğraftaki araba Tesla Model S P100d. 600 km'den fazla menzili olan bir araba. Sahibi bataryayı komple bitirmek için özellikle uğraşmış olmalı.
220 volt jeneratör elektriği ile 2-3 saat şarj olsa bile 10 km gidecek kadar elektrik depolayamaz. Benzinli veya dizel araba olsaydı sahibi yüreyerek veya otostop çekerek en yakın benzinciden 1-2 litrelik yakıt alarak aracı benzinciye gidecek kadar çalıştırabilirdi.
Araştırmadan sallamışsın sanırım hocam. 10-15 dk da 10 km den daha fazla yol gidecek kadar şarj olabilir. Hatta yeni nesil piller 5 dk da hızlı şarj ile 100 km civarında gidebiliyor diye biliyorum.
-
akrepkral53 bunu yazdımkyb bunu yazdı
Elektriklide olsan bataryan bitince benzine mahkum oluyorsun. :) Fotoğraftaki araba Tesla Model S P100d. 600 km'den fazla menzili olan bir araba. Sahibi bataryayı komple bitirmek için özellikle uğraşmış olmalı.
220 volt jeneratör elektriği ile 2-3 saat şarj olsa bile 10 km gidecek kadar elektrik depolayamaz. Benzinli veya dizel araba olsaydı sahibi yüreyerek veya otostop çekerek en yakın benzinciden 1-2 litrelik yakıt alarak aracı benzinciye gidecek kadar çalıştırabilirdi.
hocam biz o jeneratörü bagaja koyar yola devam ederiz :)
acaip mantıklı la,
bagaja koy çalışsın