




Teknoloji Fakültelerine Açılan Davalar Danıştay Tarafından Reddedildi.
-
Buyurun karar linki burada.. (: eşek osurttuk biz zamanında buralarda sanki :D vatana millete hayırlı uğurlu olsun (:
-
yanlış bir karar verildi,
mühendisin piyasadaki değerini düşürecek bu hareketler, Teknik eğitimci hocalarımız alanlarında çok iyi, adam doçent olmuş, ama mühendis değil, matematik 0'a yakın, olmuyor, yürümüyor. Ne avrupada ne amerikada böyle birşey yoktur, olamaz. Mühendislik başka birşey. mühendislere, mühendis adaylarına geçmiş olsun.
-
kaanstain bunu yazdı
yanlış bir karar verildi,
mühendisin piyasadaki değerini düşürecek bu hareketler, Teknik eğitimci hocalarımız alanlarında çok iyi, adam doçent olmuş, ama mühendis değil, matematik 0'a yakın, olmuyor, yürümüyor. Ne avrupada ne amerikada böyle birşey yoktur, olamaz. Mühendislik başka birşey. mühendislere, mühendis adaylarına geçmiş olsun.
Hocam o hocalarda zamanında mühendis olarak yetişmiş adamlar. Mühendislik fakültesinden mezun adamlar. bence çok yerinde ve kararında oldu. Bunu istediğin her konuda da savunabilirim. -
kaanstain bunu yazdı
yanlış bir karar verildi,
mühendisin piyasadaki değerini düşürecek bu hareketler, Teknik eğitimci hocalarımız alanlarında çok iyi, adam doçent olmuş, ama mühendis değil, matematik 0'a yakın, olmuyor, yürümüyor. Ne avrupada ne amerikada böyle birşey yoktur, olamaz. Mühendislik başka birşey. mühendislere, mühendis adaylarına geçmiş olsun.
örnek olarak bilgisayar mühendislerinin aldığı matematik ders içeriğini söyler misin? ben de sana teknik eğitimdeki ders içeriğini söyleyeyim karşılaştırırız
mat 1 => fonksiyonlar, paraboller, trigonometri
mat2 ==> limit, türev, integral
mat 3 => differensiyal denklemler
mat 4 ==> laplace, ters laplace dönüşümleri
meslek matematiği ==> matlab ve laplace ile matematik fonksiyonlar ve elektronik devrleerin matlab ile çözümü
-
unbalanced bunu yazdıkaanstain bunu yazdı
yanlış bir karar verildi,
mühendisin piyasadaki değerini düşürecek bu hareketler, Teknik eğitimci hocalarımız alanlarında çok iyi, adam doçent olmuş, ama mühendis değil, matematik 0'a yakın, olmuyor, yürümüyor. Ne avrupada ne amerikada böyle birşey yoktur, olamaz. Mühendislik başka birşey. mühendislere, mühendis adaylarına geçmiş olsun.
örnek olarak bilgisayar mühendislerinin aldığı matematik ders içeriğini söyler misin? ben de sana teknik eğitimdeki ders içeriğini söyleyeyim karşılaştırırız
mat 1 => fonksiyonlar, paraboller, trigonometri
mat2 ==> limit, türev, integral
mat 3 => differensiyal denklemler
mat 4 ==> laplace, ters laplace dönüşümleri
meslek matematiği ==> matlab ve laplace ile matematik fonksiyonlar ve elektronik devrleerin matlab ile çözümü
Hocam ders içerikleri zaten mühendislik fakültesi ile aynı. -
değil hocam. farkılıklar var ..
mesela eğitim dersleri fazla görülüyor TEF de. Ayrıca fizik 2 yok. Bunun dışında web de sanırım mühendislikte bir dönem fazla.
işletim sistemi iki dönem mühendislikte. (değiişiyor olabilir de ünviden ünive) ikisinde de yazılım mühendisliği var. bu arada yukarıda eklemeyi
unuttum istatistik dersi de var tef de. network 2 dönem var. ikisinde de yapay zeka var v.s. benzerlikleri de farklılıkları da. %100 eşlenmez ama
bir tef mezununun mühendisten aşağı kalır yanı yok bence. teknoloji fakültesi iyi olmuş bence. çünkü tef e giden herkes öğretmen olmak istemiyor
ya da olamıyor. meslek lisesi okudu diye öğretmen mi olmak zorunda? ünvan olarak mühendisliği hak ediyor. formasyon dersleri alarak da isteyen
öğretmen olabilir isteyen de piyasada teknoloji mühendisi olarak çalışabilir ve yüksek lisansını yüksek mühendis olarak okuyabilir. ben olumlu ve
çok geç alınmış bir karar olarak yorumluyorum
-
unbalanced bunu yazdı
değil hocam. farkılıklar var ..
mesela eğitim dersleri fazla görülüyor TEF de. Ayrıca fizik 2 yok. Bunun dışında web de sanırım mühendislikte bir dönem fazla.
işletim sistemi iki dönem mühendislikte. (değiişiyor olabilir de ünviden ünive) ikisinde de yazılım mühendisliği var. bu arada yukarıda eklemeyi
unuttum istatistik dersi de var tef de. network 2 dönem var. ikisinde de yapay zeka var v.s. benzerlikleri de farklılıkları da. %100 eşlenmez ama
bir tef mezununun mühendisten aşağı kalır yanı yok bence. teknoloji fakültesi iyi olmuş bence. çünkü tef e giden herkes öğretmen olmak istemiyor
ya da olamıyor. meslek lisesi okudu diye öğretmen mi olmak zorunda? ünvan olarak mühendisliği hak ediyor. formasyon dersleri alarak da isteyen
öğretmen olabilir isteyen de piyasada teknoloji mühendisi olarak çalışabilir ve yüksek lisansını yüksek mühendis olarak okuyabilir. ben olumlu ve
çok geç alınmış bir karar olarak yorumluyorum
hocam dersler artık tef olarak verilmiyor zaten. teknoloji fakultesi için tekrardan dersler ve ders programı hazırlanıyor..
örnek olarak teknoloji fakultesi elektrik elektronik müh ders programı : http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=257&Git=VeriOku&SayfaID=2795&/Dersler---AKTS-Kredileri.html
mühendislik fakültesi elektrik elektronik mühendisliği ders programı : http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=4&Git=VeriOku&SayfaID=1097&/Dersler.html
-
biz neden mühendislik okuduk o zaman ayrıca mühendisliğin temeli matematiktir 1.bölümden alıyor teknoloji fakultesi yanılmıyorsam ve matematik eğitimleri mühendislik kadar değil bence yanlıs baska bi cozum gerekirdi
-
Herkes benden alıntı yapmış :)
Şimdi adam teknik eğitim fakültesinden mezun olmuş, mühendislikte yüksek lisans, doktora yapmış, sonra gelmiş mühendislik fakültesinde derse giriyor. Herkes mühendis sanıyor, ama aslında mühendis değil, teknik eğitim fakültesi mezunu. O hocalar mühendislerin sahip olduğu hiçbir yetkiye sahip değildir.
Küçük görüyor zannetmeyin teknik eğitimcileri, mesela atolye eğitimi dersinde sanmıyorum ki mühendis hocalar ellerine su dökebilsin, ya da teknik resim dersinde, ama daha fazlasını beklemeyin.
Siz de statik, mukavemet, termo1-2, ısı transferi alıyor olabilirsiniz,
ama bizzat TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ MEZUNU(iyi bir tanesinden), yrd. doç'tan duyduğum(kendi hocam), o derslerde hiçbirşey öğrenmedikleriydi. 6 ay önce konuşuldu bu konu.
Çok arkadaşım var teknik eğitimci, çok da tanıdığım hoca var teknik eğitimden mühendisliğe gelen.
Mühendislik fakültesi, teknik eğitim fakültesi neden ayrılmış zamanında onu irdelemek gerekli, teknik eğitimciler meslek liselerine, yüksek okuldakilere eğitim verip mesleğe hazırlamak için varlar, piyasaya çıkıp mühendislik yapmak için değil.
Meslek lisesinde okuyup(eğitim seviyesi ve varoluş amacı bellidir), sınavsız dikey geçişle(4-5 sene önce) ya da barajı geçerek(şimdi) teknik eğitim fakültesine giden, ordan da şimdi mühendisiiiim diye çıkan..... neyse ortalık fena kızışacak ben sustum.
Reel boyutta bakıyorum olaya, Türkiye'de odaya bağlı olmayan kimse mühendis değildir, mühendislik eğitimi almış kimsedir, serbest mühendislik yapamaz, teknoloji mühendisliği diye birşeyin odası olmayacağına, ve olmasının da çook zor olacağına dayanarak, sadece mühendisim diye ego tatminine yarayacak bir uygulamadır. Örnek: Atom mühendisliği, polimer mühendisliği, imalat mühendisliği...
http://www.uludagsozluk.com/k/teknik-egitim-fakultesi/
Kaan tarafından 03/Eyl/12 22:34 tarihinde düzenlenmiştir -
kajmerpac bunu yazdı
biz neden mühendislik okuduk o zaman ayrıca mühendisliğin temeli matematiktir 1.bölümden alıyor teknoloji fakultesi yanılmıyorsam ve matematik eğitimleri mühendislik kadar değil bence yanlıs baska bi cozum gerekirdi
Yanılıyorsun hocam 2. Bölümden alıyor artık. Eğer mühendisliğin temeli matematikse matematik bölümü okuyan herkes mühendis olabilir yani (: bence mühendislik = tecrübe demektir. Ayrıca madem mühendislik fakültelerinde bu kadar kaliteli eğitim veriliyor neden boşta gezen mühendisler var ve neden piyasada kalifiye mühendis sıkıntısı var biri izah etsin (: çok ön yargılı yaklaşıyoruz çok (: öyle adamlar var ki meslek lisesinden gelmiş mesleği öyle bir öğrenmiş ki sanayi de, 3 5yıllık mühendisleri cebinden çıkarır. Daha uzun uzun yazabilirim kendi gözlemlerimi ama mobilden ancak bu kadar oluyor. sLeymN tarafından 03/Eyl/12 23:43 tarihinde düzenlenmiştir -
kaanstain bunu yazdı
Herkes benden alıntı yapmış :)
Şimdi adam teknik eğitim fakültesinden mezun olmuş, mühendislikte yüksek lisans, doktora yapmış, sonra gelmiş mühendislik fakültesinde derse giriyor. Herkes mühendis sanıyor, ama aslında mühendis değil, teknik eğitim fakültesi mezunu. O hocalar mühendislerin sahip olduğu hiçbir yetkiye sahip değildir.
Küçük görüyor zannetmeyin teknik eğitimcileri, mesela atolye eğitimi dersinde sanmıyorum ki mühendis hocalar ellerine su dökebilsin, ya da teknik resim dersinde, ama daha fazlasını beklemeyin.
Siz de statik, mukavemet, termo1-2, ısı transferi alıyor olabilirsiniz,
ama bizzat TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ MEZUNU(iyi bir tanesinden), yrd. doç'tan duyduğum(kendi hocam), o derslerde hiçbirşey öğrenmedikleriydi. 6 ay önce konuşuldu bu konu.
Çok arkadaşım var teknik eğitimci, çok da tanıdığım hoca var teknik eğitimden mühendisliğe gelen.
Mühendislik fakültesi, teknik eğitim fakültesi neden ayrılmış zamanında onu irdelemek gerekli, teknik eğitimciler meslek liselerine, yüksek okuldakilere eğitim verip mesleğe hazırlamak için varlar, piyasaya çıkıp mühendislik yapmak için değil.
Meslek lisesinde okuyup(eğitim seviyesi ve varoluş amacı bellidir), sınavsız dikey geçişle(4-5 sene önce) ya da barajı geçerek(şimdi) teknik eğitim fakültesine giden, ordan da şimdi mühendisiiiim diye çıkan..... neyse ortalık fena kızışacak ben sustum.
Reel boyutta bakıyorum olaya, Türkiye'de odaya bağlı olmayan kimse mühendis değildir, mühendislik eğitimi almış kimsedir, serbest mühendislik yapamaz, teknoloji mühendisliği diye birşeyin odası olmayacağına, ve olmasının da çook zor olacağına dayanarak, sadece mühendisim diye ego tatminine yarayacak bir uygulamadır. Örnek: Atom mühendisliği, polimer mühendisliği, imalat mühendisliği...
Artık TEF diye bir fakülte kalmadı hocam o yüzden TEF ciler şunu yapamaz, bunu yapamaz, şuna yetkisi yok gibi cümleleri kurmayın. Biraz bilgi edinin lüften. TEF ler TF ye dönüştürldü ve ders programları tamam değiştirilerek Müh. Fak. İle hemen hemen aynı (hemen hemen dememin sebebi müh. te 4 saat fizik varsa TF de 3 saat ya da TF de 3 saat yazılım varsa Müh de 2 saat vs. olmasından) duruma getirilmiştir ve yasalar önünde bu fakültelerden mezun olacak kişilere mühendis ünvanı verileceği sabitlenmiştir.
Meslek liselerinin var oluş amacı dediğin gibi bellidir. Ara eleman yetiştirmek. Ancak bu liselerde okuyan insanların hiç mi mühendislik şansı olamaz? Meslek lisesinde okumuş, mühendis olmak isteyen ve müh. olmak için kendi rakipleri arasında fark yaratan insanlara bu şansın verilmesi Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını bu kadar rahatsız etmemelidir. TF'de 2 kontenjan vardır. Genel ve MTOK. Genel kontejanı sanırım kimse tartışmaz çünkü oraya girenler en az müh. fakülteleri kadar puan yaparlar ve her türlü liseden öğrenci gelir. O yüzden o kontenjanı dışarıda tutarak konuşmaya başlıyorum.
MTOK kontenajına geldiğimizde Türkiye genelinde bulunan tüm Teknoloji fakültelerinde (İÖ ler dahil) ;Bilgisayar Müh. 153
Makina Müh. 309
İnşaat Müh. 300
Mekatronik Müh. 357
Elektrik Elektronik Müh. 476 kişidir.
Sen diyorsun ki barajı geçen herkesi topluyorlar. Şimdi düşünelim. Türkiye genelindeki meslek, anadolu meslek, teknik, anadolu teknik, endüstri meslek, imam hatip vs. gibi liselerde okuyan tüm öğrenci sayısını düşündüğümüz zaman alınan öğrenci sayısına bir bakın. Sizce çok mu? Türkiye genelinde bu kontenjana girenler sizce mühendislik eğitimi aldıktan sonra bu ülkeye mühendis olarak hizmet edemezler mi? Kafaları mühendisliğe basmaz mı? Bu sitede bir çok mühendis var. Allah aşkına mühendislik sadece eğitimini almak mıdır? Düşünmek, geliştirmek, üstüne koymak da değil midir? Bu adamlar düşünemezler mi? İnsaf yahu.
Piyasada mühendislik diploması almış ama bu işi hiç önemsememiş, üstüne koymamış adamlar işsiz. Bu insanlar işsiz diye herkes işsiz kalmaz. Mühendis depoladınız biz işsiziz, bu meslek liseli köpekler de işsiz kalacak/kalsın, bunlar bu işi yapamaz demek doğru değlidir. Kim ki bu diplomayı alıp hakkını vermezse mühendisler olarak karşısında durmak hakkınızdır. Ancak kim bu diplomayı alır da hakkını verirse saygı göstermek zorundasınız/zorundayım.
Son olarak da şunu söyleyeyim TF den girenlerin daha düşük puanlarla girdiği, bunun da eşit diplomayı alacak arasında adaletsizlik yaratacağı falan söylenmektedir. Eşit eğitim almayan insanlar eşit şartlar altında yarışamazlar. MTOK kontenjanlarının Türkiye genelindeki aldığı kişi sayısına bakarsanız kendi rakipleri arasında bu farkı yaratan insanların, bu az kontenjana girmeye hak kazanan insanların kendi alanında bir mühendislik programını okumak hakkıdır kimse kusura bakmasın.