folder Tahribat.com Forumları
linefolder Ulaşım Araçları ve Seyahat
linefolder Tesla Türkiye Fiyatları Açıklandı



Tesla Türkiye Fiyatları Açıklandı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackhammer
    blackhammer's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2003
    Erkek

    meshur sitede 1.8 milyondan baslayan 2020 model fiyatli araclar da galericinin elinde patlasin.


    ph"nglui mglw"nafh cthulhu r"lyeh wagh"nagl fhtagn
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    noname bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı
    qoqo bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı

    Bmw ve mercedes internetten satıyor. Bot yazdı bizim arkadaş ona rağmen alamadık :)

    Kartel olmuşlar bildiğiniz.

     

    Teslaya devlet vergi koymasaydi piyasanın mina koyacakti. 

    Elektrikli araç montaj işi oldukça kolay, yakında trye fabrika kurup piyasanin mina koyarlar bence. 

    Elektrikli arabaların ikinci eli gitmez, hele 5 yaşında ikinci el elektrikliyi kimse almaz. Ölü yatırım olarak düşünüyorum. Hibrit in, elektrikli out. 

    Hibrit ölü doğmuş bir teknoloji esasen. Ara teknoloji olduğu için işe yaramaz. Bence gelecek Nissan ın ürettiği jeneratörlü ve elektrik motorlu araçların geliştirilerek jeneratörün hidrojen yakıtı ile besleneneleri çıktığında olacak. Yazarken bana bile karışık geldi ama başka anlatımı yok :)

    Hocam her araç 10dkda şarj olsa bile istasyonun önünde 20km kuyruk olur. Bu nedenle elektrik araçlar gelecek olmayabilir. Batarya teknolojisi gelişmiyor pek. Zira gelisse bile 500kva'yi bacağım kadar kablodan su sogutmayla vererek ancak 10dkda şarj edersin.

    Dediğin şeyler mantıklı ama daha 20senesi var.  

    Hocam güzel demişsin ben de öyle düşünüyordum da, kuyruk olacak kadar elektrikli araç satışına daha çok var. satılsalar dahi şarj aletleri benzin istasyonu gibi değil, her yere kurulabiliyorlar. bir çok sıradan otoparkta şarj var bugün. avmlerde, restoran önlerinde falan dolu. her türlü şarj edersin yani.

    batarya gelişmiyor bi bottleneck oldu ama motorlar gelişmeye devam ediyor. daha verimli motorlarla, aynı bataryayla 2x menzil bekliyorum ben, bakalım kaç sene sürecek

    Motorlar zaten %94 ve üzeri verimle çalışıyor hocam. Motora yapacak bir şey yok. Arabanın aerodinamiği vs ancak o da %5-10 etkiler.

    Güç güçtür.

    Ev elektriği 3kwh izin veriyor. Evde şarj etmeye çalışsan 90kw'lık bir aküyü 30saatte ancak şarj edebilirsin. O da maksimumda yani. İstanbul-izmir gitmek için 2defa şarj ediyorsun aracını, istanbuldan izmire kadar kuyruk olur. 

    Batarya değişimi ile olay çözülebilir. Herkes arabasını evde, avm'de şarj edecek olsa şehir şebekesi kaldırmaz. 

    Adana'da bir zamanlar herkes klima açtığı için sürekli elektrik kesintileri olurdu trafo patlardı. Dünya bu teknolojiye hazır değil.

     

    Dünyadaki tüm arabaları toplasan karbon salınımını %10-15 arası etkiliyor. Yeşil çevre bok püsür diyerek kandırıyorlar insanları. 

    Hayırlısı diyelim.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    Kaan bunu yazdı
    noname bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı
    qoqo bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı

    Bmw ve mercedes internetten satıyor. Bot yazdı bizim arkadaş ona rağmen alamadık :)

    Kartel olmuşlar bildiğiniz.

     

    Teslaya devlet vergi koymasaydi piyasanın mina koyacakti. 

    Elektrikli araç montaj işi oldukça kolay, yakında trye fabrika kurup piyasanin mina koyarlar bence. 

    Elektrikli arabaların ikinci eli gitmez, hele 5 yaşında ikinci el elektrikliyi kimse almaz. Ölü yatırım olarak düşünüyorum. Hibrit in, elektrikli out. 

    Hibrit ölü doğmuş bir teknoloji esasen. Ara teknoloji olduğu için işe yaramaz. Bence gelecek Nissan ın ürettiği jeneratörlü ve elektrik motorlu araçların geliştirilerek jeneratörün hidrojen yakıtı ile besleneneleri çıktığında olacak. Yazarken bana bile karışık geldi ama başka anlatımı yok :)

    Hocam her araç 10dkda şarj olsa bile istasyonun önünde 20km kuyruk olur. Bu nedenle elektrik araçlar gelecek olmayabilir. Batarya teknolojisi gelişmiyor pek. Zira gelisse bile 500kva'yi bacağım kadar kablodan su sogutmayla vererek ancak 10dkda şarj edersin.

    Dediğin şeyler mantıklı ama daha 20senesi var.  

    Hocam güzel demişsin ben de öyle düşünüyordum da, kuyruk olacak kadar elektrikli araç satışına daha çok var. satılsalar dahi şarj aletleri benzin istasyonu gibi değil, her yere kurulabiliyorlar. bir çok sıradan otoparkta şarj var bugün. avmlerde, restoran önlerinde falan dolu. her türlü şarj edersin yani.

    batarya gelişmiyor bi bottleneck oldu ama motorlar gelişmeye devam ediyor. daha verimli motorlarla, aynı bataryayla 2x menzil bekliyorum ben, bakalım kaç sene sürecek

    Motorlar zaten %94 ve üzeri verimle çalışıyor hocam. Motora yapacak bir şey yok. Arabanın aerodinamiği vs ancak o da %5-10 etkiler.

    Güç güçtür.

    Ev elektriği 3kwh izin veriyor. Evde şarj etmeye çalışsan 90kw'lık bir aküyü 30saatte ancak şarj edebilirsin. O da maksimumda yani. İstanbul-izmir gitmek için 2defa şarj ediyorsun aracını, istanbuldan izmire kadar kuyruk olur. 

    Batarya değişimi ile olay çözülebilir. Herkes arabasını evde, avm'de şarj edecek olsa şehir şebekesi kaldırmaz. 

    Adana'da bir zamanlar herkes klima açtığı için sürekli elektrik kesintileri olurdu trafo patlardı. Dünya bu teknolojiye hazır değil.

     

    Dünyadaki tüm arabaları toplasan karbon salınımını %10-15 arası etkiliyor. Yeşil çevre bok püsür diyerek kandırıyorlar insanları. 

    Hayırlısı diyelim.

    ev tipi şarj istasyonları 22kwh

    ki bu örnek sadece vestelin

    https://www.vestel.com.tr/elektrikli-arac-sarj-istasyonu-c-1620

    Fiyatlar kwh ye göre 10-22 bin tl arası değişiyor.

    Aracı sık sık kullanan kişiler için şart fakat az kullananlar için ev prizi yeter.

    Ayrıca kırsalda veya çatısı uygun olanlar kendi elektriğini de üretebilir.

     

    Elektrik yüzlerce farklı yol ile üretilebilir fakat benzin sadece tek yolla üretilir.

     

    Bu elektriği sadece batarya olarak görmeyin hidrojen ile giden araçlar da aslında elektrik gücü kullanıyor sadece hidrojen formunda çünkü onun üretimi için mecburen elektrik kullanılıyor.

    Belkide suni yakıtlara geçeriz

    PanxeR tarafından 06/Nis/23 19:09 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    PanxeR bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı
    noname bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı
    qoqo bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı

    Bmw ve mercedes internetten satıyor. Bot yazdı bizim arkadaş ona rağmen alamadık :)

    Kartel olmuşlar bildiğiniz.

     

    Teslaya devlet vergi koymasaydi piyasanın mina koyacakti. 

    Elektrikli araç montaj işi oldukça kolay, yakında trye fabrika kurup piyasanin mina koyarlar bence. 

    Elektrikli arabaların ikinci eli gitmez, hele 5 yaşında ikinci el elektrikliyi kimse almaz. Ölü yatırım olarak düşünüyorum. Hibrit in, elektrikli out. 

    Hibrit ölü doğmuş bir teknoloji esasen. Ara teknoloji olduğu için işe yaramaz. Bence gelecek Nissan ın ürettiği jeneratörlü ve elektrik motorlu araçların geliştirilerek jeneratörün hidrojen yakıtı ile besleneneleri çıktığında olacak. Yazarken bana bile karışık geldi ama başka anlatımı yok :)

    Hocam her araç 10dkda şarj olsa bile istasyonun önünde 20km kuyruk olur. Bu nedenle elektrik araçlar gelecek olmayabilir. Batarya teknolojisi gelişmiyor pek. Zira gelisse bile 500kva'yi bacağım kadar kablodan su sogutmayla vererek ancak 10dkda şarj edersin.

    Dediğin şeyler mantıklı ama daha 20senesi var.  

    Hocam güzel demişsin ben de öyle düşünüyordum da, kuyruk olacak kadar elektrikli araç satışına daha çok var. satılsalar dahi şarj aletleri benzin istasyonu gibi değil, her yere kurulabiliyorlar. bir çok sıradan otoparkta şarj var bugün. avmlerde, restoran önlerinde falan dolu. her türlü şarj edersin yani.

    batarya gelişmiyor bi bottleneck oldu ama motorlar gelişmeye devam ediyor. daha verimli motorlarla, aynı bataryayla 2x menzil bekliyorum ben, bakalım kaç sene sürecek

    Motorlar zaten %94 ve üzeri verimle çalışıyor hocam. Motora yapacak bir şey yok. Arabanın aerodinamiği vs ancak o da %5-10 etkiler.

    Güç güçtür.

    Ev elektriği 3kwh izin veriyor. Evde şarj etmeye çalışsan 90kw'lık bir aküyü 30saatte ancak şarj edebilirsin. O da maksimumda yani. İstanbul-izmir gitmek için 2defa şarj ediyorsun aracını, istanbuldan izmire kadar kuyruk olur. 

    Batarya değişimi ile olay çözülebilir. Herkes arabasını evde, avm'de şarj edecek olsa şehir şebekesi kaldırmaz. 

    Adana'da bir zamanlar herkes klima açtığı için sürekli elektrik kesintileri olurdu trafo patlardı. Dünya bu teknolojiye hazır değil.

     

    Dünyadaki tüm arabaları toplasan karbon salınımını %10-15 arası etkiliyor. Yeşil çevre bok püsür diyerek kandırıyorlar insanları. 

    Hayırlısı diyelim.

    ev tipi şarj istasyonları 22kwh

    ki bu örnek sadece vestelin

    https://www.vestel.com.tr/elektrikli-arac-sarj-istasyonu-c-1620

    Fiyatlar kwh ye göre 10-22 bin tl arası değişiyor.

    Aracı sık sık kullanan kişiler için şart fakat az kullananlar için ev prizi yeter.

    Ayrıca kırsalda veya çatısı uygun olanlar kendi elektriğini de üretebilir.

     

    Elektrik yüzlerce farklı yol ile üretilebilir fakat benzin sadece tek yolla üretilir.

     

    Bu elektriği sadece batarya olarak görmeyin hidrojen ile giden araçlar da aslında elektrik gücü kullanıyor sadece hidrojen formunda çünkü onun üretimi için mecburen elektrik kullanılıyor.

    Belkide suni yakıtlara geçeriz

    • 400V AC
    • 3x32A

    Hanginizin evinde trifaze var?

     

    Birçok sanayi sitesinde dükkanlarda 12kw elektrik halen.

    Hanelerin kurulu gücü yönetmelik gereği 5kw'dır genelde o da en fazla. fatularınızda kurulu güç miktarı yazar. Birçok evde kurulu güç 3kw.

     

    Elektriği üreterek araba şarj etmek hayal.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LynXMaSTeR
    LynXMaSTeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Temmuz/2003
    Erkek
    blackhammer bunu yazdı

    meshur sitede 1.8 milyondan baslayan 2020 model fiyatli araclar da galericinin elinde patlasin.

    1,8 milyonluk araca 3,1 milyon yazanlar var hala sarı sitede.

    tüm modeller bir an evvel gelse de şu galericiler biraz kendine çeki düzen verse.


    goo.gl/qBNZmW
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    rakkoc
    rakkoc's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    noname bunu yazdı

    Farkları neymiş acaba bir bakayım dedim. meraklısına : 

    Tesla Autopilot, otoyol sürüşü için tasarlanmış bir sürücü destek sistemi. Full Self-Driving (FSD) ise şehir içi sürüş için tasarlanmış tamamen otonom bir sistem. Genel olarak FSD, Autopilot’tan daha gelişmiş çünkü daha fazla sensör ve işlem gücüne sahip. Her ikisi de otoyolda direksiyon, fren ve hız ayarı yapabiliyor1.

    Autopilot, her yeni Tesla aracında standart olarak geliyor. Daha fazla para ödemeden şirketin en basit otonom özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Ama basit de sınırlı demek ve Tesla daha iyi Autopilot için iki ek seviye sunuyor - tabii ki ödemeye istekliyseniz.

    Teslalar ayrıca Enhanced Autopilot ve Full Self Driving ile de gelebiliyor. Birkaç bin dolar ödeyerek aracınızın sürücünün (çok) müdahalesi olmadan daha fazla şey yapabilmesini sağlayabilirsiniz. Ama her iki seviye de farklı şeyler yapıyor ve önemlisi farklı miktarlarda maliyet çıkarıyor. Daha iyi bir Autopilot almak istiyorsanız, Enhanced Autopilot mı yoksa Full Self Driving mi almalısınız?

    Enhanced Autopilot vs Full Self Driving: Fiyat

    İki Autopilot seviyesi arasındaki en önemli fark fiyat. Enhanced Autopilot size 6.000 dolar tutacakken, Full Self Driving 15.000 dolar - iki buçuk katı kadar fazla.

    Full Self Driving ayrıca abonelik şeklinde de mevcut. Temel Autopilot’a sahip sürücülerin Full Self Driving’e yükseltmesi ayda 199 dolar, Enhanced Autopilot’a sahip sürücülerin ise ayda 99 dolar tutuyor. Abonelik aylık yuvarlanan bir sözleşme ve sürücüler herhangi bir ceza olmadan istedikleri zaman iptal edebiliyorlar.

    Şu anda Enhanced Autopilot’a abonelikle yükseltmek mümkün değil.

    Enhanced Autopilot vs Full Self Driving: Temel Autopilot Özellikleri

    Temel adıyla temel nitelikte, nispeten konuşursak. Temel Autopilot dört ana özellikten oluşuyor: kör nokta izleme, acil frenleme, uyarlanabilir hız sabitleyici ve şerit tutma yardımı.

    Önemli olan bu özelliklerin aynı anda çalışabilmesi, yani Autopilot etkinleştirildiğinde bir Tesla’nın direksiyon ve hızlanmayı kontrol edebilmesi. Kısacası, bu Autopilot’un Tesla’nızı net bir şeritte merkezde tutabileceği ve önündeki trafikteki kendi hızını ayarlayabileceği anlamına geliyor2.

    Enhanced Autopilot vs Full Self Driving: Enhanced Autopilot Özellikleri

    Enhanced Autopilot, Temel Autopilot’un tüm özelliklerine ek olarak bir sürü daha özelliğe sahip. En kullanışlı olanı Otomatik Şerit Değiştirme özelliği, aracın çevredeki trafiğe bağlı olarak şerit değiştirmesine izin veriyor. Böylece yavaş araçları sollayabiliyor ve önündeki birleşmeleri ve çıkışları hazırlayabiliyor. Bu son kısım Enhanced Autopilot’ın ‘Otomatik Navigasyon’ özelliğiyle bağlantılı. Araca yerleştirilmiş Tesla navigasyon sistemi kullanılarak, bu özellik otoyollarda “girişten çıkışa” kadar navigasyon yapabiliyor. Başka bir deyişle, sadece geriye yaslanıp aracın aptalca bir şey yapması durumunda hazır olmanız gerekiyor, ki bu zaman zaman olabiliyor. Enhanced Autopilot ayrıca otonom park özellikleri de sunuyor. Autopark, aracın paralel ve dik park yerlerine kendiliğinden girmesini sağlıyor.

    Enhanced Autopilot’ın yanı sıra Full Self-Driving Capability de şunları içeriyor1:

    • Trafik ve Dur İşareti Kontrolü (Beta): Dur işaretleri ve trafik ışıklarını tanımlar ve yaklaşırken aracınızı otomatik olarak durdurur, aktif gözetiminiz altında
    • Yakında: Şehir içi yollarda Otomatik Direksiyon
    • Şu anda etkinleştirilen Autopilot, Enhanced Autopilot ve Full Self-Driving özellikleri aktif sürücü gözetimi gerektirir ve aracı otonom yapmaz. Tam otonomi, milyarlarca mil deneyimle gösterilen insan sürücülerinden çok daha fazla güvenilirliğe ulaşmaya bağlı olacaktır, ayrıca düzenleyici onay da gerekecektir, bu da bazı yargı bölgelerinde daha uzun sürebilir.

    Full Self-Driving Capability, Enhanced Autopilot’tan daha fazla özelliğe sahip olsa da, henüz tamamen otonom bir sistem değil. Sürücülerin her zaman dikkatli olması ve her an müdahale etmeye hazır olması gerekiyor. Ayrıca bu sistemlerin kullanılabilirliği ve yasallığı ülkeden ülkeye değişebilir2

     

    Düşünsenenize;

    Adam alkollu. Polis durduruyor. Araç kendi kendini kullandiği için polis ceza kesememesi lazim. Fakat "ARACIN EHLIYETI YOK" :D Polis buradan ceza kesip araci bağlayabilir mi ? Ben suanda Hafta içleri KKTC, Hafta sonları Güney Kıbrıs ta oluyorum. ikisininde direksiyonu sağdan :( Gunsel alabileceğim... Onu da TC ürettirtmiyor. Burada fabrika kuruldu. Seri üretim için hersey hazır, 30 tane filan üretildi. 15 araç sürekli test sürüşünde. Üretim izni verildiği gibi tüm sokaklari doldurcaklar. Togg piyasaya sürülmeden siz süremezsiniz diyorlar bize..


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sürpriz komutan
    qoqo
    qoqo's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mayıs/2007
    Erkek
    rakkoc bunu yazdı
    noname bunu yazdı

    Düşünsenenize;

    Adam alkollu. Polis durduruyor. Araç kendi kendini kullandiği için polis ceza kesememesi lazim. Fakat "ARACIN EHLIYETI YOK" :D Polis buradan ceza kesip araci bağlayabilir mi ? Ben suanda Hafta içleri KKTC, Hafta sonları Güney Kıbrıs ta oluyorum. ikisininde direksiyonu sağdan :( Gunsel alabileceğim... Onu da TC ürettirtmiyor. Burada fabrika kuruldu. Seri üretim için hersey hazır, 30 tane filan üretildi. 15 araç sürekli test sürüşünde. Üretim izni verildiği gibi tüm sokaklari doldurcaklar. Togg piyasaya sürülmeden siz süremezsiniz diyorlar bize..

    Mevzuata göre her türlü geçirirler. Sonuçta otopilot yada kendini sürebilen kabiliyete sahip sistem olarak geçse de yasal açıdan sürüş asistanı olarak geçiyor. Her türlü ihlalden, kazadan ya da suçtan tamamen koltuktaki kişi sorumlu.

    qoqo tarafından 07/Nis/23 11:47 tarihinde düzenlenmiştir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sürpriz komutan
    qoqo
    qoqo's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mayıs/2007
    Erkek

    Diğer uzun alıntıları uzatmayayım diye burdan devam edelim. Pil teknolojisi de geçici, şimdi süperkapasitörler var ama onların da gelişmesi gerekiyor.

    https://www.carmagazine.co.uk/car-news/tech/what-is-supercapacitor-battery-ev-and-hybrid/

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LynXMaSTeR
    LynXMaSTeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Temmuz/2003
    Erkek

    teslanın bi avantajı da bazı modellerde ömür boyu ücretsiz supercharger hizmeti vermesi.

    togg un böyle bedava elektrik vereceğini pek sanmıyorum. ilk alanlara aylık belirli bir tüketime kadar ücretsiz sanırım.


    goo.gl/qBNZmW
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    Evine şarj istasyonu kursan . Mesafe az uzak olsa.  Kablo parası + cihaz + kurulum ücreti 

    Bi araştırın . 30 metre kablo ile kaç tl .


    Minimalist Değilim Tembelim
Toplam Hit: 5936 Toplam Mesaj: 53
tesla