




Gega Elektronik (Anker Türkiye) Teknik Servis Sahtekarlığı
-
14.01.2017 Tarihinde Hepsiburada.com aracılığı ile "Anker Türkiye"(Gega Elektronik) firmasından Anker PowerCore QC 3.0 20000 Taşınabilir Şarj Aleti aldım. Ürünün arka kısmında şişme meydana geldi. Telefon Konuşmaları şu şekilde: RZ : Ben AT : Gega Elektronik
RZ : Ürünümde şişme var. Bunu teknik servis olarak size mi göndereceğim.
AT : Faturayı biz kestiysek bize, hepsiburada kestiyse hepsiburadaya göndereceksiniz onlar bize yollayacak.
RZ : Faturayı siz kestiniz. Web siteniz üzerindeki adrese kargoluyorum.
AT : Tamamdır ancak kargo ücretini siz ödeyeceksiniz. Bir de ürününüz üretimden kalktı bu yüzden ürünü Anker PowerCore 20100 ile değiştirebiliriz.
RZ : Ürünü incelemem gerekiyor. Neden kargo ücretini ben ödüyorum?
AT : Kargo ücreti garanti kapsamında değil bizi alakadar etmiyor.
RZ : İyi peki yolluyorum.
Bunlara güvenmeyip hem kargo içerisine hem de firmanın resmi web sitesinde yer alan info@gegaelektronik.com adresine aşağıdaki maili gönderdim. Ayrıca maile ürünün her yerinden seri numarasını da gösterir şekilde fotoğraflarını ve faturasını da ekleyerek yolladım.
MAIL 1 :
14 Ocak 2017 Tarihinde Hepsiburada.com internet alışveriş sitesi aracılığı ile Gega Elektronik firmasından almış olduğum A1272xxx model numaralı Mxxxxxxx seri numaralı Anker PowerCore QC 3.0 20000 Taşınabilir Şarj cihazımın arka yüzeyinde Qualcomm ambleminin 2-3 cm yukarısında dışarı doğru şişme mevcuttur. Ürünün herhangi bir noktasında darbe izi mevcut değildir. Problemin bataryanın şişmesinden kaynaklı olduğunu düşünmekteyim.
Ayıplı olan ürünümün birebir A1272xxx modeli ile değiştirilmesini, mevcut modelin olmaması durumunda Qualcomm QuickCharge 3.0 özelliği olan ve Anker firmasına ait PowerIQ, VoltageBoost, Kısa Devre Koruması, Isı Kontrolü, Voltaj Çıkış Koruması, Akım Çıkış Stabilizatörü, Yüksek Akım Regülatörü, Pil Koruması, Uyku Modu, Voltaj Giriş Koruması, Akım Çıkış Sınırlayıcısı ve Düşük Akım Koruması teknolojilerini içeren, en az 20000 mAh güç kapasiteli başka bir ürün ile değişimini talep ediyorum.
Yukarıdaki talebin yerine getirilememesi durumunda mevcut ürünümün patlama riski taşımasından ve bu şekilde kullanılmasının tehlike arz etmesinden dolayı 14.01.2017 Tarihinde Seri x Sıra No: 0xxxxx faturasında ayıplı mala ait olan A1272xxx Ürün Kodlu Anker PowerCore QC 3.0 20000 ürününe at 169,41 ₺ + KDV toplam 199,90 ₺ tutarındaki ücretimin aşağıda bilgileri verilen hesaba yatırılmasını arz ederim.
19.09.2017 tarihinde Aras Kargo ile gönderdiğim ürünü 20.09.2017 tarihinde teslim etmişler. Teslimden yaklaşık yarım saat sonra firmadan yine telefon geldi.
AT : Ürünü Anker PowerCore 20100 ile değişimi kabul etmişsiniz. Ürününüzü Anker PowerCore 20100 ile değiştiriyoruz.
RZ : Ben öyle birşey demedim. Ürünü inceleyeceğimi söyledim. Bahsettiğiniz ürün benim ürünümden daha düşük bir model. Birebir ya da bir üst modeli ile değişim yapın. Yapamıyorsanız ücret iadesi istiyorum.
AT : Sizi on dakika sonra arayacağım.
AT : Ürününüz birebir değişim yapılmıştır.
RZ : Peki teşekkür ederim.
20.09.2017 Tarihinde Yurtiçi Kargo ile geri gönderimi yapılmış. Kargo elime 22.09.2017 Tarihinde geldi. Paketi karşı ödemeli olarak göndermişler. Alo 175 ile görüştüm, siz ürünü teslim alın sonra Tüketici Hakem Heyetine başvurup kargo ücretlerini iade alın dediler. Bunlara yine güvenmediğim için ürünün paketini kargocunun yanında açtım ve videoya çektim. Ahanda video bu : https://youtu.be/kwdarue91Uc İçerisinden çıkan ürün yine aynı seri numaralı ürün ve sadece kasası değişim yapılıp gönderilmiş. Bu arada kasanın üzerine iki adet derin çizik açılmış. Firma ile bir telefon görüşmesi daha yaşandı.
RZ : Paket geldi, ürün değişmemiş, üzerinde derin çizikler var. Siz dalga mı geçiyorsunuz.
AT : Siz ürünü bize geri gönderin. Biz size para iadesi yapalım.
RZ : Peki
Bunların her türlü sahtekarlığı yapacağı açık ve net bir biçimde ortaya çıktığı için yine güvenmeyip hem kargo içerisine hemde info@gegaelektronik.com firmasına aşağıdaki maili gönderdim. Mailin içerisine kargoların faturaları, ürünün faturası ve çiziğin fotoğrafını da içeren bir resim ekleyerek yolladım.
MAIL 2 :
14 Ocak 2017 Tarihinde Hepsiburada.com internet alışveriş sitesi aracılığı ile Gega Elektronik firmasından almış olduğum A1272xxx model numaralı Mxxxxxxx seri numaralı Anker PowerCore QC 3.0 20000 Taşınabilir Şarj cihazımın arka yüzeyinde Qualcomm ambleminin 2-3 cm yukarısında dışarı doğru şişme şikayeti ile 19.09.2017 tarihinde ARAS Kargo MCDxxxxxxxxxxxxx fatura numarası ile yukarıda bahsi geçen ürün tarafınıza gönderilmiştir.
Arızalı ürünümün garanti kapsamı içerisinde birebir A1272xxx modeli ile değiştirilmesini, mevcut modelin olmaması durumunda Qualcomm QuickCharge 3.0 özelliği olan ve Anker firmasına ait olan PowerIQ, VoltageBoost, Kısa Devre Koruması, Isı Kontrolü, Voltaj Çıkış Koruması, Akım Çıkış Stabilizatörü, Yüksek Akım Regülatörü, Pil Koruması, Uyku Modu, Voltaj Giriş Koruması, Akım Çıkış Sınırlayıcısı ve Düşük Akım Koruması teknolojilerini içeren, en az 20000 mAh güç kapasiteli başka bir ürün ile değişimini talep etmiştim.
Yukarıdaki talebin yerine getirilememesi durumunda mevcut ürünümün patlama riski taşımasından ve bu şekilde kullanılmasının tehlike arz etmesinden dolayı 14.01.2017 Tarihinde Seri A Sıra No: 053334 faturasında ayıplı mala ait olan A1272xxx Ürün Kodlu Anker PowerCore QC 3.0 20000 ürününe ait KDV dahil 199,90 Türk Lirası tutarındaki ücretin tarafıma iade edilmesini talep etmiştim.
20.09.2017 tarihinde elinize ulaşan kargonun arızalı olduğunu kabul ettiğinizi ve ürünün A1271xxx Anker PowerCore 20100 ile değiştirileceğini telefon ile belirttiniz. Ürünün mevcut üründen daha düşük bir model olduğunu ve böyle bir durumda para iadesi seçimlik hakkımı kullanma isteğimi belirttiğimde, ürünün birebir değişim yapılarak 20.09.2017 tarihinde tarafıma Yurtiçi Kargo ile karşı ödemeli olarak xxxxxxxxxxx Gönderi numarası ile tarafıma gönderdiniz.
22.09.2017 tarihinde elime ulaşan paket, kargo firmasının gözetiminde ve kamera kaydı alınarak açılmıştır. Değişimi yapıldığı iddaa edilen ürünün Seri Numarası Mxxxxxxxxx olduğu görülmüştür. Ürünün arka yüzeyinde Qualcomm ambleminin 4-5 cm yukarısında derin çizikler mevcuttur. Paketin içerisinden garanti belgesi ve teknik serviste görmüş olduğu işlemler ile ilgili herhangi bir belge, bilgi ve doküman bulunmamaktadır.
Firmanızla ve ithalatını yaptığınız ürünle yaşadığım yukarıda belirtilen problemlerden dolayı, fatura tutarı olan kdv dahil 199,90 Türk Lirası ücretin, verdiğinizi iddaa edip vermediğiniz teknik servis sonucu 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 11. Maddesinin 6. Fıkrasında açıkça “seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır” belirtildiği üzere Aras Kargo’ya ait MCDxxxxxxxxxxxxx numaralı faturaya ait 16,77 Türk Lirası ve Yurt İçi Kargo’ya ait xxxxxxxxx gönderi numaralı taşımaya ait 8,70 Türk Lirası ücretin aşağıda belirtilen Banka Hesap Numarasına yatırılmasını arz ederim.
Arızalı ürün 22.09.2017 Tarihinde Aras Kargo xxxxxxxxx Gönderi no ile tarafınıza gönderilmiştir.Bu belgenin bir kopyası ve ürünlere ait ek belgeler tarafınıza info@gegaelektronik.com aracılığı ile iletilmiştir.
Bu maile karşılık bana gelen cevap şu şekilde
MAIL 3 :
Merhaba
Tarafınıza yeni kullanılmamış ve birebir ürün gönderilmiş olup gösterilen çizikler iadeye konu olması amacıyla tarafınızdan yapılmıştır. Hiçbir şekilde iade kabul etmiyoruz. Seçimlik haklarınızı istediğiniz mahkemede arayabilirsiniz.
Gega Elektronik
Ürünü kargo takipten kontrol ettiğimde henüz ellerine ulaşmadığını görüyorum. Çiziğin olduğuna dair ürünün paket açılış videosu var. Çiziğin fotoğrafları da var. Şimdi bu durumda sinirden kudurmak dışında ne yapmalıyım?
incisözlük vs. gibi platformlarda üyeliği olan arkadaşların durumu oradan da bildirmesini rica ediyorum, ki insanlar nasıl bir firmadan alışveriş yaptığını bilsinler.
-
Kargocuya tutanacak tuturduysan aç davayı 200 liralık ürün için versinler 2000 lira üzerine manevi tazminat bile alabilirsin 300 500.
-
Suç sende hocam baktın ipe un seriyorlar ver dilekçeyi hakem heyetine ürün onlarda kalsın. Karar çıkınca faturanı tutarını direk banka hesabına alırsın.
Garantiyle hiç muhatap olmayacaksın. Tamir ediyoruz diye başka bir yerini bozarlar adamı yok yere sinir ederler.
Ek olarak garantiye gidiş ve gelişte kargo ücreti firma tarafından ödenmelidir. Çizikler ise normal yollarla olacağa benzemiyor kasıtlı olarak çizilmiş bence.
mkyb tarafından 24/Eyl/17 01:41 tarihinde düzenlenmiştir -
Hakem heyetine gitmen gerekiyor. Şimdilik başka yapacağın bir şey yok.
Ayrıca kargo ücretlerini senin araştırmadan kabul etmen tahribatta takılan birine yakışmamış k.bakma. O kargo parasını da o adamlardan almazsan geri gözüme gözükme :)
-
Böyle şirketlerin üstüne sarin gazı atıp alayının amına koymak geliyor insanın içinden..
-
şikayetvara yaz bir ürün almadan önce de şikayetvar gibi platformlardan firmayı araştır. gaga elektronik falan saçma firmalara bulaşma
1-) sanayi ve ticaret bakanlığına garantisiz ürün sattıkları için şikayette bulun para cezası var
2-) Bu tarz saçma sapan ürünler genelde yönetmeliklere uygun olmaz şikayet ettirip toplattırmayı deneyebilirsin
3-) 20. 000 mah dediği muhtemelen taş çatlasın 15000 mah falandır aldatıcı bilgilendirmeden yüklenebilirsin
4-) elinden geldiğince sağa sola yaz milletide gagalayamasınlar
5-)Ürünü kazayla teslim alırlarsa sana geri gönderdiklerinde alma aynı ibneliği sen onlara yap ürünü ben size sağlam gönderdim çizmişsiniz de
-
Ver Tüketici mahkemesine hiç uğraşmöa analarını öpe öpe alırsın paranı. 5 lira fazla olsun adam gibi yerden olsun alacağınız malzeme
-
Oha ya,
Ulan Anker çok iyi üründür, bu kazmalari nereden bulmuşlar. Ankerin merkezine de bir mail çakıp bilgilendirmeli.
-
@Iruretta Hocam kargocu kargo paketinde herhangi bir hasar vs. durumunda tutanak tutuyor. Zaten o yüzden de bekledi ama kargonun paketinde herhangi bir hasar bulunmuyor. Zaten açılışı da video kaydı ile açtığımız için adamın zaten yapacağı bişey kalmadı.
@mkyb hocam hakem heyetine daha önce turkcellden dolayı başvurumda bir sene sonra cevap verdiler. Ayrıca ürünü alacaksınız diyor hakem heyeti. Bir de ekstra sıkıntı değişimi yaptık dedikleri ürün için hiçbir belge göndermemişler. Servis formu yok.
@Liquid Gega elektronik denen firma bozuntusuna durumu açıklıyorsun, inatla kabul etmiyor. Bu iş zaten kargo ücretinden dolayı hakem heyetine taşınacaktı. Paranın miktarında değilim ama 1 lira bile olsa bu sahtekarlara o parayı yedirtmem.
@Pisibaliqi firmayı araştırdım, markayı araştırdım daha önce kimse kötü bir yorumda bulunmamış. Aksine anker için çok iyi marka denildi. Nitekim onun için aldım.
@ilteris hocam 5 lira fazla olsun adam gibi yerden olsun dediğin ben ürünü hepsiburada.com adresinden aldım. Ama şu yeni getirdikleri mağza muhabbetine ürünü ve faturayı Gega Elektronik yolladı.
@Kaan hocam Anker firmasına bir ön mail attım pazartesi günü detaylı, fotoğraflar ve videolar ile birlikte bir mail daha atacam.
Bu firmanın sahtekarlığı bariz ortada olduğu için ve daha ürünü kargodan almadan çizikleri siz yaptınız demesi, ürünü aldıktan sonra çeşitli hasarlar meydana getirerek benim yaptığımı iddaa edebilme şüphesi doğuruyor. Şimdi kargoyu sorguladığımda henüz ürünü firmaya teslim etmedikleri gözüküyor. Ben son gönderimde malın çiziğini fotoğrafladım ama sağını solunu çekmedim. Şimdi böyle bir durumda haklı iken haksız duruma düşmemek için pazartesi sabahı ilk iş kargoyu iptal edip geri çağıracam. Sonrada gidip hakem heyetine başvuruda bulunacam.
Diğer platformlarda hesabı olan arkadaşlar lütfen bu olayı yayarsa sevinirim.
-
Kargo geri çağırılabiliyor muymuş yav öyle?
açılışı videoya çekmekle çok iyi etmişsin. Tüm gönderilerde yapılmalı.
keşke hepsiburada ile iletişime geçip yollasaydın. Yokuş yapmaya başladı onlar da son bir iki senede, ama o yazdığın gibi resmi üsluplu maillere karşı koyamıyorlar. Hele iki kanun alıntısı bir de hakem heyetine gidiyorum yazarsan hemen alttan almaya başlıyorlar.
hakem heyeti online ortama taşındıydı. Aynı buraya anlattığın gibi anlat. Yükle videoyu da. Yine kafadan 2-3 ay sürer ama söke söke alırsın
-
noname bunu yazdı
Kargo geri çağırılabiliyor muymuş yav öyle?
açılışı videoya çekmekle çok iyi etmişsin. Tüm gönderilerde yapılmalı.
keşke hepsiburada ile iletişime geçip yollasaydın. Yokuş yapmaya başladı onlar da son bir iki senede, ama o yazdığın gibi resmi üsluplu maillere karşı koyamıyorlar. Hele iki kanun alıntısı bir de hakem heyetine gidiyorum yazarsan hemen alttan almaya başlıyorlar.
hakem heyeti online ortama taşındıydı. Aynı buraya anlattığın gibi anlat. Yükle videoyu da. Yine kafadan 2-3 ay sürer ama söke söke alırsın
Hacı açtım bugün telefon kargonun gidiş dönüş ücretini ben ödüyorum kargoyu iptal edin geri gelsin dedim. Şube iptali yaptı şuanda geri dönüyor. Hepsiburada ile iletişime geçtim. Anker'e burada olan biteni anlatan bir mail gönderdim. Sanayi bakanlığına ürün ile birlikte garanti belgesi vermiyor diye şikayet ettim. Gümrük ve Ticaret bakanlığına da olayı özet geçtim :D Şimdi de belgeleri ve dilekçeleri hazırlıyorum yarın hakem heyetine başvuruda bulunacam. Adım adım gelişmeleri buradan aktarırım.
qualcomm hepsiburada anker anker türkiye gega elektronik powercore