




İlkokul 3 Te Matematikte Ne Kadar İlerlemek Doğrudur
-
Millet selam.
Oglum ilkokul 3 bitirdi. Matematiği de cok seviyor. Bu yaz bitaz fazladan ogreteyim diyorum.
Egitimci arkadaslar sizce ne kadar ileriye goturmek dogru dlur ne dersiniz ?
Mobilden yazİyorum yanlışlar icin kusura bakmayin
dhmm tarafından 19/Haz/19 09:35 tarihinde düzenlenmiştir -
dhmm bunu yazdı
Millet selam.
Oglum ilkokul 3 bitirdi. Matematiği de cok seviyor. Bu yaz bitaz fazladan ogreteyim diyorum.
Egitimci arkadaslar sizce ne kadar ileriye goturmek dogru dlur ne dersiniz ?
Mobilden yazİyorum yanlışlar icin kusura bakmayin
ılkokuldayken ahmet burhan mı ne vardı zihinden matematk
o tarz seyler bıldıklerını cok hızlı sekılde kullanmasını zeka gelısımını ılerletmesını saglayablırsın
fakat ust snfların derslerını vs gosterme abı o zaman da snıfta sıkılacaktır
-
hipokondriyak bunu yazdıdhmm bunu yazdı
Millet selam.
Oglum ilkokul 3 bitirdi. Matematiği de cok seviyor. Bu yaz bitaz fazladan ogreteyim diyorum.
Egitimci arkadaslar sizce ne kadar ileriye goturmek dogru dlur ne dersiniz ?
Mobilden yazİyorum yanlışlar icin kusura bakmayin
ılkokuldayken ahmet burhan mı ne vardı zihinden matematk
o tarz seyler bıldıklerını cok hızlı sekılde kullanmasını zeka gelısımını ılerletmesını saglayablırsın
fakat ust snfların derslerını vs gosterme abı o zaman da snıfta sıkılacaktır
Onu biraz yaptim sikilmiyor. Ogretmenin dedigi ve benim gordugum matematigi ve ezberi iyi. Fonksiyonlari vs ogreteyim diyorum bilemedim
-
dhmm bunu yazdıhipokondriyak bunu yazdıdhmm bunu yazdı
Millet selam.
Oglum ilkokul 3 bitirdi. Matematiği de cok seviyor. Bu yaz bitaz fazladan ogreteyim diyorum.
Egitimci arkadaslar sizce ne kadar ileriye goturmek dogru dlur ne dersiniz ?
Mobilden yazİyorum yanlışlar icin kusura bakmayin
ılkokuldayken ahmet burhan mı ne vardı zihinden matematk
o tarz seyler bıldıklerını cok hızlı sekılde kullanmasını zeka gelısımını ılerletmesını saglayablırsın
fakat ust snfların derslerını vs gosterme abı o zaman da snıfta sıkılacaktır
Onu biraz yaptim sikilmiyor. Ogretmenin dedigi ve benim gordugum matematigi ve ezberi iyi. Fonksiyonlari vs ogreteyim diyorum bilemedim
Hocam bizim bir yönetici var oğluma matematiği öğrendiği zaman da xlerle yani denklemlerle soru ve çözümü öğretmiş ve şu an çocuk matematik dahisi dünya olimpiyatlarında ikinciliği var bu sene oxforda gidecek eğitim ve yaşam bursu dahil
-
Sıkmadan ne verebiliyorsanız verin ama sıkılma noktasına dikkat edin, boğulmasın konular arasında seviyorsa gidebildiği yere kadar gitsin sayısal zeka iyidir. Okulda doğru olduğu için konuları azaltmıyorlar ortalamayı tutturmayaçalışıyorlar(dı). (artık tek kalıp insan yetiştiriliyor kimsede kalmasın derslerden diye en basit düzeyde anlatıyorlar). Ekstra yeteneği olanlara bu sebepten özel eğitim tavsiye edilir fakat çocuk çok şey bilirse öğrenirse bazı öğretmenler bu konuda gıcık olup çok ezebiliyorlar o konuda da okulu ve öğretmenleri iyi takip etmeniz lazım iyi bir öğretmene denk gelirseniz umuyorum çok iyi seviyelere ulaşabilir oğlunuz.
-
EmQceR bunu yazdıdhmm bunu yazdıhipokondriyak bunu yazdıdhmm bunu yazdı
Millet selam.
Oglum ilkokul 3 bitirdi. Matematiği de cok seviyor. Bu yaz bitaz fazladan ogreteyim diyorum.
Egitimci arkadaslar sizce ne kadar ileriye goturmek dogru dlur ne dersiniz ?
Mobilden yazİyorum yanlışlar icin kusura bakmayin
ılkokuldayken ahmet burhan mı ne vardı zihinden matematk
o tarz seyler bıldıklerını cok hızlı sekılde kullanmasını zeka gelısımını ılerletmesını saglayablırsın
fakat ust snfların derslerını vs gosterme abı o zaman da snıfta sıkılacaktır
Onu biraz yaptim sikilmiyor. Ogretmenin dedigi ve benim gordugum matematigi ve ezberi iyi. Fonksiyonlari vs ogreteyim diyorum bilemedim
Hocam bizim bir yönetici var oğluma matematiği öğrendiği zaman da xlerle yani denklemlerle soru ve çözümü öğretmiş ve şu an çocuk matematik dahisi dünya olimpiyatlarında ikinciliği var bu sene oxforda gidecek eğitim ve yaşam bursu dahil
Hocam ufaktan daha negatifleri fln ogretmistim. Matematigin artimetik ksmini hizli hesaplayabiliuor ve bu iyi bisey gibime geliyor. Matematik dahisi olur mu :) onu bilmem inanda beb matematigi matematigi seviyorum diyor bana :). Kodlamayida gosterivem yavastan. Ne ogrense kardir
-
Marslan bunu yazdı
Sıkmadan ne verebiliyorsanız verin ama sıkılma noktasına dikkat edin, boğulmasın konular arasında seviyorsa gidebildiği yere kadar gitsin sayısal zeka iyidir. Okulda doğru olduğu için konuları azaltmıyorlar ortalamayı tutturmayaçalışıyorlar(dı). (artık tek kalıp insan yetiştiriliyor kimsede kalmasın derslerden diye en basit düzeyde anlatıyorlar). Ekstra yeteneği olanlara bu sebepten özel eğitim tavsiye edilir fakat çocuk çok şey bilirse öğrenirse bazı öğretmenler bu konuda gıcık olup çok ezebiliyorlar o konuda da okulu ve öğretmenleri iyi takip etmeniz lazım iyi bir öğretmene denk gelirseniz umuyorum çok iyi seviyelere ulaşabilir oğlunuz.
Hocam ben Yunanistan'dayim ve cift dilli egitim alıyor oğlum. Yunancayi da yavastan sokmeye basladi. Fakat matematigi mok seviyor ve cani sikilinca gel problem cozelim diyebiliyor :) Fakat ben eğitimci degilimdam ne yapsam karar veremedim. Ama bir iki fazladan ogretecegim kesin.
-
Çocuğu görmeden bir şey söylemek zor fakat bir kaç öneri sunayım. (doktor edasıyla konuştum)
Hocam öncelik kesinlikle problem çözme üzerine olmalı. Problemleri karmaşıklaştır. 3-4 basamaklı problemler bul ama günlük hayattan olsun kesinlikle. Çok ağır gelmemesi lazım dediğiniz gibiyse.
Denklemleri öğretebilirsin ama en başta x yerine kutu kullan. Çocuk kutuyla x in bir bilinmeyen olduğu mantığını çözebilir.(3.sınıf müfredatında var zaten kutulu işlemler.) Hemen x e geçme tabi. X yerine harf kullan. Harflerin bilinmeyen birer sayı olduğunu anlayabilir. Çünkü x i gördüğünde çarpı deme ihtimali yüksek.
Eğer baktın çocuk hepsini yapıyor, öğrendikleri yetmiyor sözel mantık soruları çözdür. Hatta oturun beraber çözün. Bulmaca gibi.
Fonksiyon işi biraz zor gibi hocam ya. Ama öğretebileceğine eminsen başla. Başlayıp yarıda bırakma.
Üstün zekalılar okulları var. Ordaki öğretmenleredanışabilirsin.
Konya üniv de akademisyen vardı Sema Sulak. Şu anki sıfatını bilmiyorum ama mail atmayı dene. Yönlendirebilir seni.
Soyut dönem öncesinde şu an çocuk. Matematikte ki soyut kavramlardan bahsedebilirsin biraz.
Hipokondriyak doğru söylüyor. İleri ki sınıfların konularını öğretmek gelecekte problem çıkarır. Yada özel okula gönder çocuğu 2 kişilik sınıfları falan olan.
Edit : tatilde rahat bırak çocuğu :))
Birde çocuk kendisi mi öğrenmek istiyor sen mi öğretmek istiyorsun?
Benim 4. Sınıf öğrencim vardı bu sene. Çocuğa yetmiyordu müfredat. Daha fazlasını istiyordu.
Çocuğun zekasını geliştireyim derken bıktırma.
Edit2 : bilsem i bi araştır.
livane tarafından 18/Haz/19 22:46 tarihinde düzenlenmiştir -
dhmm bunu yazdıMarslan bunu yazdı
Sıkmadan ne verebiliyorsanız verin ama sıkılma noktasına dikkat edin, boğulmasın konular arasında seviyorsa gidebildiği yere kadar gitsin sayısal zeka iyidir. Okulda doğru olduğu için konuları azaltmıyorlar ortalamayı tutturmayaçalışıyorlar(dı). (artık tek kalıp insan yetiştiriliyor kimsede kalmasın derslerden diye en basit düzeyde anlatıyorlar). Ekstra yeteneği olanlara bu sebepten özel eğitim tavsiye edilir fakat çocuk çok şey bilirse öğrenirse bazı öğretmenler bu konuda gıcık olup çok ezebiliyorlar o konuda da okulu ve öğretmenleri iyi takip etmeniz lazım iyi bir öğretmene denk gelirseniz umuyorum çok iyi seviyelere ulaşabilir oğlunuz.
Hocam ben Yunanistan'dayim ve cift dilli egitim alıyor oğlum. Yunancayi da yavastan sokmeye basladi. Fakat matematigi mok seviyor ve cani sikilinca gel problem cozelim diyebiliyor :) Fakat ben eğitimci degilimdam ne yapsam karar veremedim. Ama bir iki fazladan ogretecegim kesin.
@livane de güzel noktaya değinmiş çocuk olduğunu oyuna ihtiyacı olduğunu unutma çocuğun aldığı istediği ölçüde ver birde konuları basitleştirmek gerekir kalıpta f(x) diye başlamamak lazım bununla alakalı kitaplar vs Yunanistan da daha rahat bulabileceğini düşünüyorum öğretmenleri ile irtibatlı olursan yönlendirirler bu konuda. Bende oğluma istediği ölçüde anlatıyorum 4 yaşında 100 e kadar Türkçe İngilizce sayabiliyor ufak toplama çıkarma işlemlerini yapabiliyor vs. Birinci öncelik çocuğun istemesi ve sevmesi, ikincisi konuları basitleştirerek oyun/aktivite edasında anlatmak, yani örneğin herkese türev anlatılır ama insanlar bunu nerede kullanacağını bilmez ki bir çok insan hiç öğrenmeden hayatını tamamlar, eğer çocuğa bu şekilde anlatırsanız sevse bile inek diye tabir ettiğimiz asosyal gerçek hayattan bir haber bir insan yetiştirirsiniz. Fakat bunun yerine gerçek hayattan somut problem sunup o problemin çözümünde bu konuları anlatabilirseniz çok hızlı kavrar ve kalıcı olur. Bunun amacı da konuları teorikten çıkartılıp pratik ile kalıcı hale getirmektir. Çocukların şuan tabletlerde bilgisayarda ebeveynlerine göre daha iyi olmasının sebebi budur merak var İstek var ve somut uygulamanın sonucunu görüyor o yüzden hızlı öğrenip ilerliyor. Benim özel öğrencim var programlama dersi alıyor 6 sınıfta şuan ama biz fonksiyonlar mod vs bitirdik algoritma için :) özellikle programlama düşünüyorsanız https://scratch.mit.edu/ buraya bakın derim fakat programlama bile öğretecekseniz bunu çocuk tercih etsin siz istiyorsunuz diye programcı olmasın ne istiyorsa onu öğrensin
Oğlunuza başarılar dilerim.
-
https://nesinkoyleri.org/tum-etkinlikler/
3. sınıflar için özel etkinlikler mevcut.
Örnek:
https://nesinkoyleri.org/events/aileler-icin-matematik-oyunlari-programi-3uncu-siniflar-2/
-
livane bunu yazdı
Çocuğu görmeden bir şey söylemek zor fakat bir kaç öneri sunayım. (doktor edasıyla konuştum)
Hocam öncelik kesinlikle problem çözme üzerine olmalı. Problemleri karmaşıklaştır. 3-4 basamaklı problemler bul ama günlük hayattan olsun kesinlikle. Çok ağır gelmemesi lazım dediğiniz gibiyse.
Denklemleri öğretebilirsin ama en başta x yerine kutu kullan. Çocuk kutuyla x in bir bilinmeyen olduğu mantığını çözebilir.(3.sınıf müfredatında var zaten kutulu işlemler.) Hemen x e geçme tabi. X yerine harf kullan. Harflerin bilinmeyen birer sayı olduğunu anlayabilir. Çünkü x i gördüğünde çarpı deme ihtimali yüksek.
Eğer baktın çocuk hepsini yapıyor, öğrendikleri yetmiyor sözel mantık soruları çözdür. Hatta oturun beraber çözün. Bulmaca gibi.
Fonksiyon işi biraz zor gibi hocam ya. Ama öğretebileceğine eminsen başla. Başlayıp yarıda bırakma.
Üstün zekalılar okulları var. Ordaki öğretmenleredanışabilirsin.
Konya üniv de akademisyen vardı Sema Sulak. Şu anki sıfatını bilmiyorum ama mail atmayı dene. Yönlendirebilir seni.
Soyut dönem öncesinde şu an çocuk. Matematikte ki soyut kavramlardan bahsedebilirsin biraz.
Hipokondriyak doğru söylüyor. İleri ki sınıfların konularını öğretmek gelecekte problem çıkarır. Yada özel okula gönder çocuğu 2 kişilik sınıfları falan olan.
Edit : tatilde rahat bırak çocuğu :))
Birde çocuk kendisi mi öğrenmek istiyor sen mi öğretmek istiyorsun?
Benim 4. Sınıf öğrencim vardı bu sene. Çocuğa yetmiyordu müfredat. Daha fazlasını istiyordu.
Çocuğun zekasını geliştireyim derken bıktırma.
Edit2 : bilsem i bi araştır.
Hocam bugun bir ara ayaküstü fonksiyondan bahsettim. Dedim ki ona fonksiyon bir kutudur. Ona biz biseyler veririz oda bi,im verdigimiz seyi sekillendirip bize geri verir. Kutunun icinde nasil nasil sekilleneceginide kutu belirler. Mesela kutunun icindeki sekillendirme verdiğimiz sayiyi 2 ile carpabilir. Bu durumda biz 2 verirsek kutu bize kac verir dedim 4 dedi. İste bu kutulara fonksiyon deriz dedim.
Birde mesela diyorumki x/2 = 6 ise x kactir ? Cevap 12 diyor.
Gecen ogretmen siir vermis yarin ezberleyin diye ve bugun yüzünden okuyacagiz diye. Sira bizimkine gelmis kitap kapali. Sen niye dinlemiyorsun demia ogretmen. Cevap : Ben ezberledim... Oku bakiyim demis... Tap okumus anlatti inanmamistim. Evde denedim aynen cok cabuk bir iki okuyup ezberliyor.
Kesinlikle super zeka demiyorum ama tabi.