




İlkokullarda Zorunlu "Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım" Dersi.
-
Allah yardımcınız olsun hocam artık ne diyelim :)
-
Evet BT sitesi o kadar çekici olmamış. Ayrıca bu dersin zorunlu olması güzel olmasına güzel lakin burada herkese de web yazılımı falan öğretmek çok saçma. Kesinlikle çok saçma ve tekrarlıyorum çok saçma. Çocuklara bilişim teknolojileri hakkında genel bilgiler verilmelidir. Böylelikle dersin adından da yazılım çıkartılmalıdır. Ülkenizde örneğin 10 milyon tane öğrenciniz varsa 10 milyonu da yazılım bilmek zorunda değil.
-
Hocam öncelikle ilkokul değil o ortaokul 4lük sisteme göre. Sonra imkanlara göre biraz sıkıntılı, hala yüzlerce okulda bilgisayar yok, olanlarda bilgisayar sayısı az (2 saate göre), sağlam imkanlar özellerde var genelde. Ezberci sistem sıkıntı yaratabilir bu dersinde sınavını filan yaparlarsa, sonuçta çocuk ilgi duymayabilir, öğrenmesi gereken temel şeylerden biri olmadığı için de yormayabilir kendini. Hocalar da önemli etken, bizim zamanda ortaokulda 2 farklı hoca girmişti. ilk giren hoca miniclipten çekmişti oyunları bırakıyodu rekor filan kırıyoduk, prof olmuştuk belli oyunlarda artık :) 2. hoca geldi pcnin temellerini filan anlattı bi mantığı kavrattı, sonra excelde(böyle mi yazılıo) program filan yapmıştık, html ile site yapmıştık(basit), word, powerpoint öğretmişti. he sonra hepsini unuttum mesela, demekki sadece hoca da önemli değilmiş. Amma da yazmışım ha okuyan olur mu bilmiyom :)
-
tutum bunu yazdı
Evet BT sitesi o kadar çekici olmamış. Ayrıca bu dersin zorunlu olması güzel olmasına güzel lakin burada herkese de web yazılımı falan öğretmek çok saçma. Kesinlikle çok saçma ve tekrarlıyorum çok saçma. Çocuklara bilişim teknolojileri hakkında genel bilgiler verilmelidir. Böylelikle dersin adından da yazılım çıkartılmalıdır. Ülkenizde örneğin 10 milyon tane öğrenciniz varsa 10 milyonu da yazılım bilmek zorunda değil.
Amaç bilmeleri değil, analitik düşünebilmeleri.
Yazılım ciddi ciddi insanı biraz daha farklı düşünmeye itiyor. Algoritma.
10 milyon tane ortaokul öğrencisinin "Programlama" yeteneği var mı yok mu nereden bileceğiz veya çocuk nasıl farkedicek?
Ders bi görülsün kafasına oturmayan zaten dersi dinlemez bir şekilde de geçer dersi.
-
Bence mesele hocaların öğrenciye sıkı bir eğitim vermesi değil.Öğrencilerin kod mantığı ile erken yaşlarda tanışmasını sağlamak.İlgisi olan öğrencileri "garaj" benzeri çalışmalara sürüklemek.Bu çok önemli.
-
Program mantığı için STRATCH şimdilik iş görüyor. Zira 5-6. sınıf öğrencisinden programlama beklemek hayalcilik olur. Sadece temel mantık olarak http://scratch.mit.edu/
Ayrıca öğrencilerin teknolojiyle tanışması, ilgilerini, hedeflerini geliştirmelerine yardımcı olmak için farklı teknolojik ürünlerin anlatıldığı, yeniliklerin anlatıldığı videolar izletiliyor. Proje yapmaları da bekleniyor ancak şimdilik KOPYALA-YAPIŞTIRDAN öteye geçilemiyor... Zamanla iyi olacak...
_PesimisT_ tarafından 08/Eki/13 23:19 tarihinde düzenlenmiştir -
Dersleri kim verecekmis pehhh
-
Daniel-Koo bunu yazdıtutum bunu yazdı
Evet BT sitesi o kadar çekici olmamış. Ayrıca bu dersin zorunlu olması güzel olmasına güzel lakin burada herkese de web yazılımı falan öğretmek çok saçma. Kesinlikle çok saçma ve tekrarlıyorum çok saçma. Çocuklara bilişim teknolojileri hakkında genel bilgiler verilmelidir. Böylelikle dersin adından da yazılım çıkartılmalıdır. Ülkenizde örneğin 10 milyon tane öğrenciniz varsa 10 milyonu da yazılım bilmek zorunda değil.
Amaç bilmeleri değil, analitik düşünebilmeleri.
Yazılım ciddi ciddi insanı biraz daha farklı düşünmeye itiyor. Algoritma.
10 milyon tane ortaokul öğrencisinin "Programlama" yeteneği var mı yok mu nereden bileceğiz veya çocuk nasıl farkedicek?
Ders bi görülsün kafasına oturmayan zaten dersi dinlemez bir şekilde de geçer dersi.
Hocam bence yazılım öğrenmek için algoritma öğrenmek gerekir, algoritma öğrenmek için yazılım öğrenmek biraz garip geldi.
-
tutum bunu yazdıDaniel-Koo bunu yazdıtutum bunu yazdı
Evet BT sitesi o kadar çekici olmamış. Ayrıca bu dersin zorunlu olması güzel olmasına güzel lakin burada herkese de web yazılımı falan öğretmek çok saçma. Kesinlikle çok saçma ve tekrarlıyorum çok saçma. Çocuklara bilişim teknolojileri hakkında genel bilgiler verilmelidir. Böylelikle dersin adından da yazılım çıkartılmalıdır. Ülkenizde örneğin 10 milyon tane öğrenciniz varsa 10 milyonu da yazılım bilmek zorunda değil.
Amaç bilmeleri değil, analitik düşünebilmeleri.
Yazılım ciddi ciddi insanı biraz daha farklı düşünmeye itiyor. Algoritma.
10 milyon tane ortaokul öğrencisinin "Programlama" yeteneği var mı yok mu nereden bileceğiz veya çocuk nasıl farkedicek?
Ders bi görülsün kafasına oturmayan zaten dersi dinlemez bir şekilde de geçer dersi.
Hocam bence yazılım öğrenmek için algoritma öğrenmek gerekir, algoritma öğrenmek için yazılım öğrenmek biraz garip geldi.
Tamam işte bunun altında Algoritma var.