




Neden Ebike Tarzı Mevzularda Yüksek Voltaj Kullanılmıyor?
-
selamlar
chatgpt ye sordum ama makul bi cevap bulamadım
neden voltaj yerine amper yükseltme yoluna gidiliyor hep ?
voltajı yükseltsek düşük amperle daha ince kablolarla çözemezmiyiz işi.
voltajı yükseltip amperi düşürsek o kadar kalın kabloya gerek kalmaz vs, tesisat işi kolaylaşır
elektrikli araçlar da hep yüksel voltajla çalışıyo gördüğüm (480v falan, hatta lucid air 900 küsür volt kullanıyo)
-
Şarj etme maliyetleri yüzünden hocam. Yüksek voltajlı şarj istasyonları bisikletten daha pahalı tutacaktır.
-
Weldox bunu yazdı
Şarj etme maliyetleri yüzünden hocam. Yüksek voltajlı şarj istasyonları bisikletten daha pahalı tutacaktır.
nası yani , atıyorum 2 batarya var :
a. 2 volt 50 amper
b. 50 volt 2 amper
bunları şarjetmek için aynı güçü vermeyecek miyiz? sonuçta ikisi de 100 w ?
-
Maliyet derken şarj istasyonun maliyetinden bahsediyorum hocam, harcanan elektirikten değil.
-
Weldox bunu yazdı
Maliyet derken şarj istasyonun maliyetinden bahsediyorum hocam, harcanan elektirikten değil.
yüksek voltaj neden istasyonun maliyetini arttırıyor
-
-
hocam voltaj yükseldiği zaman tabii olduğu standartlar tamamen değişiyor. iş makinelerinde bile 48 Voltluk sistemler kurmaya çalışıyoruz üst sınıfa geçmesin diye.
-
hezarfen bunu yazdı
hocam voltaj yükseldiği zaman tabii olduğu standartlar tamamen değişiyor. iş makinelerinde bile 48 Voltluk sistemler kurmaya çalışıyoruz üst sınıfa geçmesin diye.
ne sınıfı hocam anlamadım ?
legal sınıfı mı değişiyor?
-
hocam elektrik motorunu kontrol etmek dc de çok daha kolaydır.
birçok elektrikli araç bldc motorlar ile dc akımla çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
bldc motorlar çok başarılı ekonomik bozulmayan ve düşük devirde bile tork kaybı yaşamayan çok başarılı motorlardır.
ac akımda bir motorun devrini tork kaybı olmadan düşürüp yükseltmek hem zordur hemde tork ve verim kaybı yaşarsın.
mesela eski ampüllerin şiddetini yükseltip açmak için dimmer kullanılırdı. normalde ışığın şiddetini düşürdüğünde az enerji tüketmesi lazım değilmi ?
ama hayır ac akımda gücü yönetmek için dimmer enerjinin bir kısımını boşa harcardı enerji tüketimi hep fazla olurdu.
bunlarla birlikde 30 amper çeken bir motora hayvan gibi dimer bile taksan arıza çıkarma olasılığı yükselirdi. ve e bike ile yavaş bile gitsen aküyü hemen bitirirdi.
ama dc akım öyle değil. az gaza basarsan az amper çeker çok gaza basarsan çok amper çeker. ve rampada 10 km/s ile bile gitsen motor hiç güç kaybetmez.
bunu bldc motor ve dc akımın sayesine yapabiliyoruz. ayrıca dc akım kontrol edilebilirli yüksek bir yöntem olduğu için enerji tüketimini en aza indiren birsürü cihazlar artık dc üretiliyor.
dc inverter çamaşır makinası. dc inverter klimalar , dc inverter bulaşık makinası gibi.
ac akım uzun mesafelerde verimlidir. kısa mesafelerde dc akım vazgeçilmezdir. kısa mesafede voltun önemi yoktur önemli olan verebildiğin amperdir.
2 volt 50 amper güç kaynağı ile elektrikli ızgara çalıştırabilirsin ama 500 volt 1 amper ile çalıştıramazsın.
durum böyle hocam.
-
Hocam sen hiç 52v ya da 48v düz akımla çarpıldın mı? Solar panelleri kurarken 2 kere çarpıldım, tommatech 48v inverter vardı bende. Bayağa bir farklı oluyor, 220ac ile çok çarpıldım ama bu başka bir şey, bisikletle giderken çarpılsan nasıl olur düşünmek dahi istemiyorum.
-
zalimadam bunu yazdı
hocam elektrik motorunu kontrol etmek dc de çok daha kolaydır.
birçok elektrikli araç bldc motorlar ile dc akımla çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
bldc motorlar çok başarılı ekonomik bozulmayan ve düşük devirde bile tork kaybı yaşamayan çok başarılı motorlardır.
ac akımda bir motorun devrini tork kaybı olmadan düşürüp yükseltmek hem zordur hemde tork ve verim kaybı yaşarsın.
mesela eski ampüllerin şiddetini yükseltip açmak için dimmer kullanılırdı. normalde ışığın şiddetini düşürdüğünde az enerji tüketmesi lazım değilmi ?
ama hayır ac akımda gücü yönetmek için dimmer enerjinin bir kısımını boşa harcardı enerji tüketimi hep fazla olurdu.
bunlarla birlikde 30 amper çeken bir motora hayvan gibi dimer bile taksan arıza çıkarma olasılığı yükselirdi. ve e bike ile yavaş bile gitsen aküyü hemen bitirirdi.
ama dc akım öyle değil. az gaza basarsan az amper çeker çok gaza basarsan çok amper çeker. ve rampada 10 km/s ile bile gitsen motor hiç güç kaybetmez.
bunu bldc motor ve dc akımın sayesine yapabiliyoruz. ayrıca dc akım kontrol edilebilirli yüksek bir yöntem olduğu için enerji tüketimini en aza indiren birsürü cihazlar artık dc üretiliyor.
dc inverter çamaşır makinası. dc inverter klimalar , dc inverter bulaşık makinası gibi.
ac akım uzun mesafelerde verimlidir. kısa mesafelerde dc akım vazgeçilmezdir. kısa mesafede voltun önemi yoktur önemli olan verebildiğin amperdir.
2 volt 50 amper güç kaynağı ile elektrikli ızgara çalıştırabilirsin ama 500 volt 1 amper ile çalıştıramazsın.
durum böyle hocam.
hocam ben AC motor DC motor olayindan bahsetmiyorum ki