folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Yarış Arabaları Neden Dizel Değil?



Yarış Arabaları Neden Dizel Değil?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    vukuat
    vukuat's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Kasım/2007
    Erkek
    Benzin daha seri ateşleme imkanı sunar uçak benzini de benzindir içerisine kurşun tetra etil katilip oktan seviyesi yükseltilirken zararlı gaz salımıda yükselir aynı işlem dizel içinde geçerlidir setan sayısını yükseltmek ateşlemeyi hızlandırırken zararlı gaz salımi o denli yükselir fakat sistemsel gereksinimler yüzünden pahalıdır benzinli motorlar gibi seri ateşleme yapabilen motorlar mevcut ama yarış arabası motoru kadar gelişmiş değildir ve pahalıdır bu yüzden pek tercih edilmezler.

    yunusozturk.com
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erick
    erick's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2009
    Erkek
    THT2005 bunu yazdı
    erick bunu yazdı
    THT2005 bunu yazdı

     

    dizel motorda sıkıştırılmış havanın içerisine yakıt puskurtuluyor .. böylelikle yanma olayından sonra ortaya yüksek tork çıkıyor , yani Buda çekiş gücü demek ( turbo ) etken bir gorev görüyor .. Çıkan gazı tekrardan silindirlere gonderebiliyor fakat cok yüksek sıcaklığa ulaşmasından dolayı intecool kullanılıyor yani tam istenilen seviyeye getiriliyor .

    benzinde ise durum farklı . Hava yakıt karışımı buji vasıtası ile ateşlenerek patlama gerçekleşiyor patlamanın gücü ile yüksek miktarda devir kazanılıyor ve ani hızlanma sağlanabiliyor . Suan ki teknolojide dizel -ile benzinli araçlar hemen hemen aynı düzeye yaklaşmış durumda .  Tek fark 

    diselde yüksek basınç sağlamak icin pompa , yakıtı atomize bir sekilde göndermek icin enjektor , daha fazla gü. İcin turbo 

    benzinde ise ( yakıt gönderme rayı ) kelebek kutusu o kadar .

     

    o zaman dizel motorlu bi araç bozulursa masrafı daha çok olabilme ihtimali var sanırım:D pompa,enjektör,turbo.. Benzinli de sadece kelebek kutusu.


    aynen öyle hocam masraf dahada yüksek oluyor o saydıkların ile bitmiyorki..mesala  EGR Valfi - Ortalama 1000 TL  --  DPF ( Dizel partikül ) Temizleme ortalama 250-400 TL  yenisi 4500-5000 TL arasında olmaktadır. Bu parçalar yurt dışında üretilmektedir. EGR denilen parça Elektromekanik bir parça olup Egzos gazı resirkülasyonu sağlamaktadır. ( EGR valfleri ) Artık yavas yavas Ticari araçlardan kaldırılmaya çalısılmaktadır. Binek araçlarda ise DPF vazgeçilmezdir. Ama pahalıdır.

    Mantık: Önemli olan Çevreyi korumak. Maliyet kullanıcıya girmiş no problem :)

    Belki bi gün dişimizden tırnağımızdan bi dizel araba alıcaz o da ocağımıza incir ağacı dikebilitesi var,hay maşallah:D :D Eyvallah hocam sağolasın detaylı bilgiler için.


    Bir var,Bir yok..
Toplam Hit: 5059 Toplam Mesaj: 33